Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
bohužel jako většina lidí, které podvodně obelhala spol. Lama Energy musím připojit i já svou negativní zkušenost.
Žijeme na malém městě (Jeseník), kde je od roku 2012 zákaz podomního prodeje. Bohužel mou 70 letou maminku v roce 2013 navštívil v jejím bytě obchodní zástupce spol. Lama energy s tím, že je to běžná návštěva od současného dodavatele a jen potřebuje zjistit, zda maminka neplatí za energie více než musí. Jako každý senior v tomto státě (prostě jen slušně vychovaný) pustila prodejce do bytu s tím, že se jen podívá na stávající smlouvu o dodávkách energie. Bohužel nezůstalo jen u kontroly smlouvy, ale se slovy "budeme Vám jen hlídat ceny a v případě, že pro Vás budeme mít lepší cenovou nabídku, převedeme Vás k naší společnosti, aby jste ušetřila". Řekněte, který senior nechce ušetřit (při dnešních důchodech). Samozřejmě, že ani maminka netušila, že jsou to jen líbivá slova od absolutně amorálního člověka, který jde jen za vidinou tučného zisku.A tak bohužel smlouvu podepsala. Zhruba po roce se jí ozval stávající dodavatel, že si jí spol. Lama Energy na základě smlouvy převedla k nim. Samozřejmě mi poté maminka vše oznámila s tím, že nechce přecházet k jinému dodavateli a tak jsme chtěli odstoupit od smlouvy. Bohužel tato mašinérie nám zabrala 2 měsíce. Nakonec jsme zůstali u stávajícího dodavatele a dnes mamince přišel dopis od spol. Blue Ocean Management s.r.o. na částku 1800 Kč za 3 žárovky značky Philips. Za žárovky, které nemají vyšší hodnotu než 300 Kč si spol. naúčtovala takový balík. Vím, že s tím už asi nic neuděláme a částku budeme muset zaplatit ( samozřejmě že z mého, maminka by si to ze svého důchodu nemohla v žádném případě dovolit)jen bych ráda napsala pár slov vedení spol. a taky jejím zaměstnancům.
Slušné vychování a morální zásady a hodnoty jsou ta vlastnosti, které nemůže mít nikdo, kdo se tímto způsobem přiživuje právě na těch nejslabších, což jsou senioři. Určitě všichni z Vás máte rodiče, strejdy, tety a možná i prarodiče právě v tomto věku. Víte jak jsou právě takový lidé vůči tomuto světu a ostrým loktům Vás všech bezbranní. Vyrůstali v době, kdy bylo slušné vychování, jisté morální hodnoty a zásady, přes které šli opravdu jen ti, kterých si pak nikdo nemohl vážit. Já osobně jsem 40 letá podnikající žena a takový styl podnikání jako vedete vy, se mi neskutečně příčí. Vím, že vidina snadného zisku za minimum úsilí je lákavá, ale můžete večer spát, můžete se na sebe s úctou podívat do zrcadla a říct si, ano můžu být na sebe hrdý? Myslím, že ne, protože to může jen člověk, který je pro společnost přínosem. Který ty morální hodnoty má a snaží se vydělat peníze slušně a poctivě. Který si uvědomuje, že jednou bude taky senior a nechtěl by se dostat do podobné situace jako jsou vaši podvedení klienti dnes. Asi je zbytečné psát to lidem, kteří již morální hodnoty a zásady úplně ztratili a nebo je vůbec neměli. Každopádně je mi smutno, když vidím co se kolem mě každý den děje a že se lidé nezastaví opravdu nad ničím.
Závěrem: Nic tak neoslabuje charakter člověka jako myšlenka, že najde životní štěstí v něčem jiném než ve vlastní práci.
Vlasta
Žárovky
Začít podnikat poctivě a všechny poškozené odškodnit
|
Tweet |
Jakmile od smlouvy o sdružených dodávkách energií spotřebitelka odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitelka bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.