Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.5.2015 dodali Okna-Harazim instalaci oken do bytu na Holasické 5, Opava. Během 2016 se objevila závada - zatékání a zhotovitel byl několikrát urgován telefonicky, smsm a také doporučeným dopisem ohledně reklamace a žádosti o sjednání nápravy, na které však zhotovitel nijak nereagoval. V hovorech neustále sliboval, že se ozve a že to přijde opravit ale nikdy neřišel, na pozdější sms nereagoval vůbec a doporučený dopis s oficiálním podáním reklamace si nepřevzal.
dodávka a instalace plastových oken
Žádám záruční opravu co nejdříve, aby zatékáním nebyly způsobené další škody.
|
Tweet |
Zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Byla-li věc k provedení díla dodána (např.: okna) také zhotovitelem, je vůči této věci v postavení prodávajícího. V takovém případě má spotřebitel práva, která mu náleží při zakoupení věci v obchodě. Prodávající odpovídá za to, že věc nemá při převzetí vady. Za vadu se považuje zejména to, když věc nemá vlastnosti, které byly ve smlouvě sjednány nebo se dají očekávat. Věc musí také vyhovovat právním předpisům.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Spotřebitel může požadovat nápravu v podobě opravy věci, není-li to možné, má možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné vyzvat společnost písemně za pomoci poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii dopisu pro případné dokazování).
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad (jak již také spotřebitel dle popisu stížnosti učinil).
Spotřebitel také může požadovat po zhotoviteli náhradu škody, které mu vznikla kvůli nedodržení zákonného postupu při provádění díla. V takovém případě by musel spotřebitel prokázat vznik újmy a že tato újma byla zapříčiněna porušením zákonné povinnosti uložené zhotoviteli.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.