Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uvedený podnik mi odmítl vzít objednávku na kalendář, který jsem objednala přes slevový portál nákup v akci s tím, že uvedený portál je v insolvenci.
Poslala jsem jim vyjádřením,které jste tady uváděli - že službu mi musí poskytnout oni a pak se přihlásit oni k pohledávce, ale obratem přišla odpověď, že můj voucher nemůžou akceptovat a že si mám kalendář zaplatit znovu.
Jedná se sice jen o 149 Kč, ale skutečně nemám na rozhazování a pokud to tento podnik udělá více lidem, přijde si na dost slušné peníze...
voucher u slevového portálu Nakup v akci na 13 listový fotokalendář
Podle toho, co zde píšete by mi měl tento podnik kalendář vyrobit, aniž bych jej znovu!!! zaplatila a požadovanou částku vymáhat v insolvenčním řízení sami - jak jsem pochopila, já se přihlásit nemůžu.
|
Tweet |
Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o dodání fotokalendáře je spotřebitel a přímo dodavatel tohoto zboží, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.
Dodavatel zboží si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zprostředkovatel neplní své povinnosti, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem zboží, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.
Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.