Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den. V šesti měsíční lhůtě jsem reklamoval 3 různé vady notebooku. Naprasklý rámeček kolem displeje (ve spodní pravé části vytvořena výrazná prasklina, která se stále zvětšovala; při otevírání i běžném používání je vidět odchlípení rámečku od samotného displeje přibližně do poloviny celé spodní části rámečku). Panty, ve kterých při běžném otevírání a zavírání stále hlasitě lupe a křupe, jsou navíc rozevřené tak, že při běžném pohledu lze vidět, co se v pantech skrývá. Jako poslední vada - konstrukce na jednom z míst při mírném zatlačení vrže. Očekával jsem, že bude reklamace kladně vyřízena. Jedná se o věci, které, dle mého názoru, nemohu způsobit ,,nevhodným zacházením", což je uvedeno jako důvod, proč byla reklamace zamítnuta. Při používání se notebook otevírá a zavírá, je to klasická rutinní součást používání přenosného počítače. Na webových stránkách se společnost Lenovo prezentuje důvody, proč si vybrat právě je. Jeden z nich zní: ,,Všechny systémy Lenovo musí splňovat naše přísné požadavky na spolehlivost. Navíc jsou u nich prováděny intenzivní testy odolnosti." S tímto tvrzením si dovolím nesouhlasit na základě mnou popisovaných vad. Společnost zřejmě nevěnovala takový rozsah, důraz a důležitost na testování u tohoto modelu. Notebook byl používán vždy s nejvyšší opatrností a nemá snad jediný škrábanec.
Produkt byl zakoupen v prodejně Datart v OC Nová Karolina v Ostravě.
Lenovo IdeaPad 500s-14isk (Intel Core i5-6200U, 4 GB DDR3L, 128 GB SSD, Intel HD 520, Full HD displej
Společnost tímto žádám přezkoumání problémů a následného vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.