Společnost


Česká kancelář pojistitelů

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1465Neuhrazení pojistného plnění daného zák.č.168/1999 Sb.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 3 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2013, před 11 lety

Jakub Kropáč

Znění stížnosti

Dne 11.8.2013 jsem se stal účastníkem dopravní nehody, kdy řidič motorového vozidla od nehody ujel, po nehodě jsem si stačil zapsat RZ vozidla a zajistil svědka. Postupoval jsem tedy podle povinností účastníka nehody. Věc jsem ihned nahlásil PČR, která celou věc zadokumentovala, dále jsem vše na internetových stránkách ČKP vše vyplnil, zaslal dokumenty které po mě požadovali, škodu na mém poškozeném vozidle ohodnotil technik společnosti CONTIN, která byla údajně pověřena likvidací způsobené škody Českou kanceláří pojistitelů. Vzhledem k tomu, že již uplynuly 3 měsíce dané zákonem č.168/1999 Sb. jako lhůta na vyplacení škodné události, obrátil jsem se na ČKP s žádostí o úhradu. Bylo mi sděleno, že věc není uzavřená a tedy nemůže být provedena úhrada škody. Věc je prý v nadále v šetření a je vedena pod jejich č.2013-008262-01.


Produkt

Dopravní nehoda


Požadované řešení

Úhrada vzniklé škody


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2013 13:48, před 11 lety

V případě, že je škoda způsobena provozem nezjištěného vozidla či neznámého řidiče, je hrazena dle § 24 zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a z garančního fondu Českou kanceláří pojistitelů. Dle § 9 zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidlaje plnění Kanceláře splatné do 15 dnů od skončení šetření. Pojistitel - Kancelář je povinná provést šetření škodné události bez zbytečného odkladu. Ve lhůtě do 3 měsíců ode dne, kdy bylo oprávněnou osobou uplatněno právo na plnění z pojištění odpovědnosti, je Kancelář povinná ukončit šetření pojistné události a sdělit poškozenému výši pojistného plnění podle jednotlivých nároků poškozeného včetně způsobu stanovení jeho výše, jestliže nebyla zpochybněna povinnost Kanceláře plnit z pojištění odpovědnosti a nároky poškozeného byly prokázány, nebo podat poškozenému písemné vysvětlení k těm jím uplatněným nárokům, které byly Kanceláří zamítnuty nebo u kterých bylo plnění pojistitele sníženo, anebo u kterých nebylo možno ve stanovené lhůtě ukončit šetření.
Nesplnil-li pojistitel ( v tomto případě Kancelář) povinnost podle odstavce 3, zvyšuje se částka pojistného plnění, jehož se prodlení pojistitele týká, o úrok z prodlení. Sazba úroku z prodlení se stanoví ve výši diskontní sazby stanovené Českou národní bankou, platné k prvnímu dni prodlení, navýšené o 4 % ročně. Úroky z prodlení se stanovují vždy samostatně za každý započatý měsíc prodlení ve výši jedné dvanáctiny sazby úroku z prodlení, přičemž sazba úroku z prodlení se aktualizuje každý měsíc s využitím diskontní sazby České národní banky, platné k prvnímu dni daného měsíce prodlení. Úroky z prodlení odvozené na základě diskontní sazby se použijí, pokud není v pojistné smlouvě stanovena částka vyšší.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2014 12:27, před 10 lety

Česká kancelář pojistitelů se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.