Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, můj problém je stejný jako všechny předešlé s firmou LAMA a BO.
Dne 27.10.2015 jsem podepsala smlouvu (doma) se zástupcem firmy LAMA, kde mi sliboval hlídání cen u mého dodavatele s tím, že když zjistí nějaké podrazy s cenou, tak bych přešla k spol. LAMA. Jako dárek jsem dostala 5 kusů žárovek LED. K mému velkému překvapení jsem již 2.11.2015 dostala poděkování od firmy LAMA, že jsem přešla k nim a že za mne u mého původního dodavatele již zrušili smlouvu. Okamžitě jsem smlouvy vypověděla a společnost LAMA výpovědi akceptovala.
Dne 14.03.2016 přišla faktura na částku 3 146,- Kč. Žárovky, uvedené na faktuře byly ale úplně jiné, než které jsem dostala. Poslala jsem žárovky zpět s vysvětlením, že fakturované žárovky nemám a posílám ty, které jsem dostala. Dne 9.12.2016 přišla 1. upomínka a dne 20.01.2017 výhružný dopis od Mgr. Ondřeje Kurky na částku 5 741,- Kč. Když nezaplatím, dají mne k soudu.
Prosím o radu.
LED žárovky
Stornování faktury a všech poplatků.
|
Tweet |
Jakmile od smlouvy o sdružených dodávkách energií spotřebitelka odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitelka bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.