Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
zajímá mne jestli společnost MANGO postupuje zakonným způsobem ve věci "vrácení zboží koupeného na dobírku" – kdy zákazníka nejprve nutí k platbě hotovostí (ač využívá PPL, která má platební terminál), ale dále jak ujišťuje při objednávce, zboží na prodejně sice převezme, však nevrátí peníze.
Požaduje “zaregistrování” s rozsáhlými osobními údaji, a přestože klienty nutí platit hotově, při vrácení peněz VYŽADUJE číslo účtu IBAN. Pokud se nezaregistruji a nesdělím své další osobní údaje (IBAN), zboží nemohu vrátit.
Je tento postup zákonný? Pokud není, podávám podnět a nikoli dotaz.
Děkuju, Danielová
Platím hotově, bez předávání osobních údajů, osobně vracím – za zboží mám na pokladně za vrácené zboží dostat od společnosti peníze.
|
Tweet |
Problematiku způsobu vrácení peněz při odstoupení od smlouvy výslovně upravuje ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku následujícím způsobem: "Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady."
Zákon tedy určuje závazně způsob vracení. Prodejce musí použít skutečně stejný platební prostředek, jaký použil spotřebitel při původní transakci, ledaže by spotřebitel výslovně souhlasil s jiným platebním prostředkem a ještě k tomu za podmínky, že takový jiný způsob placení nezapříčiní pro spotřebitele další náklady.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.