Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#14660Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2017, před 8 lety

Věra Cordublas

Znění stížnosti

60Dne 24.10. jsem byla oslovena Call centrem společnosti O2 za účelem změny tarifu z mého FREE O2 60 na výhodnější FREE CZ data S a prodloužení smlouvy o 24 měsíců. Po vychvalování výhod nového tarifu, jsem se operátorky zeptala, jestli zůstane pravidelný poplatek ve stejné výši protože změna mě nezajímá, pokud by se navýšil. Odpověd´zněla, že na mé smlouvě s nimi se nic nezmění. Řekla jsem, že tedy ano, mám zájem o změnu tarifu a prodloužení smlouvy pokud platební podmínky zůstanou stejné. Poté mi operátorka nabídla koupi telefonu Lenovo A6010 za výhodné podmínky, jako bonus za to, že jsem jejich dlouhodobý klient. 22.12 jsem si vytiskla fakturu a s velkým překvapením jsem zjistila, že se pravidelný poplatek vyhoupl z obvyklých 349 kč na 499 kč, o 150 kč +DPH víc. Snažila jsem se několikrát kontaktovat O2, na maily neodpovídali, až se mi, dne 3.1., podařilo spojit se s nimi chatem. Operátorka péče o zákazníka mě vyslechla a řekla, že tedy pošle moji stížnost jako reklamaci.17.1. mě kontaktuje zřejmě jejich reklamační oddělení a celkem nevstřícná paní mi řekne, že moje nová smlouva je platná, operátorka mi všechno vysvětlila a dostala jsem dokonce i telefon za výhodnou cenu 495 kč místo 3 tisíc. Odpovím, že tak to neproběhlo, že jsem se k žádnému peněžnímu navýšení nezavázala a pokud je to takhle, že jim mileráda ten telefon vrátím, protože stejně nestojí za nic a chci zpět můj starý tarif FREE O2 60. Načež ona se ptá, jestli jsem telefon rozbalila a použila a na mou kladnou odpověd´pokračuje, že tedy neví, jestli si obchod ten telefon vezme zpět a kolik za to budou chtít... takže ne jenom, že mi nevrátí 495 kč co jsem za to dala, ale budou po mě chtít další peníze.. kolik, to ona neví. Uzavře konverzaci s tím, že mi nemůže pomoci a ten stejný den mi pošle následující mail:

Vážená paní Cordublas,
dovolte mi Vás informovat o výsledku Vašeho podnětu č. 1-48418234498 týkající se telefonního čísla xxx. Naše stanovisko Vám bylo sděleno v telefonickém rozhovoru dne 17. 01. 2017.
Provedené šetření prokázalo, že Váš podnět není v rozporu se všeobecnými i provozními podmínkami společnosti. Z tohoto důvodu není možné Vaše podání považovat za oprávněné.
Děkuji za pochopení.
Lenka Lesáková
Specialista pro reklamace
O2 Czech Republic a.s.


Produkt

změna tarifu z FREE O2 60 na FREE CZ data S s neakceptovaným navýšením pravidelného poplatku


Požadované řešení

Řešení mohou být tři:
1* restituce bývalého tarifu FREE O2 60 s navrácením telefonu a vrácením jednak částky, kterou jsem za něho zaplatila, jednak tarifového navýšení, které od listopadu platím.
2* restituce bývalého tarifu FREE O2 60 s ponecháním telefonu a navrácením tarifového navýšení.
3* ponechání telefonu a tarifu FREE CZ data S za pravidelný měsíční poplatek 349kč a navrácení tarifového navýšení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2017 11:27, před 8 lety

Nabídka a informace poskytnuté zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Tarif by tedy měl být nastavený přesně dle telefonické domluvy.

Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku služeb elektronických komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

V případě, že společnost uplatněnou reklamaci zamítne, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.2.2017 14:28, před 8 lety

Dobrý den,

stav jsem ověřil a zjistil jsem následující.

Hovor byl na základě řešení reklamace zkontrolovaný. Byla v něm řečena cena 399 Kč s DPH za tarif FREE CZ data S při využití cenového zvýhodnění v kombinaci s připojením k internetu 100 Kč. S tím se váže i nabídka na telefon za zvýhodněnou cenu. S podmínkami byl v hovoru vyslovený souhlas.

Aktuálně jsou tak dvě možnosti:

1. Ponechat tarif FREE CZ data S
2. Doplatit rozdíl mezi zvýhodněnou a standardní cenou telefonu a vrátit původní tarif FREE O2 60

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.2.2017 16:37, před 8 lety


Věra Cordublas

Dobrý den,
vaše dvě nabídnuté možnosti neakceptuji a dodávám, že možnost číslo dvě mě skoro rozesmála. Pokud jste opravdu poslouchal můj hovor ze dne 24. října 2016 s vaší operátorkou, jasně jste mohl slyšet, že jsem v žádném případě neakceptovala tarifové navýšení a že mi byl telefon Lenovo nabídnutý až po nabídce změny tarifu a ne dohromady... a to jako bonus pro dobrého zákazníka. Vaše operátorka ze sebe vychrlila několik čísel, které jsem pochopitelně nemohla okamžitě ověřit, jediné co si velice dobře pamatuji je to, že mi nabízela Lenovo A6010 za 495 nebo 499 korun a zcela určitě řekla, že to je to jediné co budu platit. Takže pokud budete tvrdit, že jsem smluvně přistoupila na navýšení mého měsičního pravidelného poplatku, žádám o kompletní kopii zmíněného telefonického rozhovoru a vyhrazuji si již nyní právo obrátit se na Český Telekomunikační Úřad .

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2017 19:00, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.2.2017 11:40, před 8 lety

Je mi líto, ale nahrávky na vyžádání nevydáváme.
Jestli nejste s výsledkem reklamace spokojená, můžete se na základě předchozí reakce portálu dTest obrátit k prověření na ČTÚ.

Děkuji za pochopení.

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.2.2017 11:39, před 8 lety


Věra Cordublas

Vážený pane Trčka,
žila jsem 40 let v zahraničí kde jsem, mimo jiné, s úspěchem vystudovala právnickou fakultu. Jsem si tedy plně vědoma, že neexistují jen smlouvy papírové, ale i smlouvy ústní. Stejně tak ale vím, že v případě sporu, důkazní břemeno nese prodávající... takže je na vás dokázat, že jsem si byla vědoma toho, že můj měsiční pravidelný poplatek se z 349 kč vyhoupne na 499 kč a že jsem s touto podstatnou změnou naprosto a bez výhrad souhlasila. Takže pokud jste si naprosto jistý, že vaše operátorka jednala legálně a podle etiky, neměl by být z vaší strany žádný problém předložit již požadovaný telefonický hovor ze dne 24.10.2016 mezi mnou a vašim číslem 608193171.
V mé stížnosti jsem vám dala tři možnosti nápravy. Ovšem dle ústní a nejenom pro mě, ale i pro vás zavazující smlouvy, by bylo správným řešením našeho sporu to, které navrhuji pod číslem 3* : ponechání telefonu a tarifu FREE CZ data S za pravidelný měsíční poplatek 349kč a navrácení tarifového navýšení... a abychom si nehráli s čísly, dělá to 349 kč za telefon + 499 kč za internetové připojení Internet Optimal Air + sleva za O2 internet -100 kč. A připomínám, že sleva není za telefon, ale za internet.
Pokud v příštích dnech nebude moje reklamace akceptována, budu se domáhat svého práva nejenom u ČTÚ.

Děkuji za pochopení
JUDr Věra Cordublas

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2017 20:13, před 8 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2017 15:40, před 8 lety

Zdravím,

velice rád bych vám vyhověl, každopádně platí výše zmíněné - nahrávky zákazníkům na vyžádání neposkytujeme, slouží nám pro interní účely, případně při kontrole příslušného kontrolního úřadu.

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.2.2017 12:34, před 8 lety


Věra Cordublas

Dobrý den,
nahrávky zákazníkům neposkytujete, jejich přepisy neděláte, smlouvy poštou neposíláte... prostě jednáte naprosto arbitrárně.
Moje poslední otázka: jaké je poslední slovo společnosti O2 ohledně mé reklamace?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2017 12:42, před 8 lety

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.2.2017 18:39, před 8 lety

Dobrý den,

platí to, co bylo uvedeno telefonicky v hovoru a v uvedeném přepisu emailové komunikace.

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.2.2017 21:47, před 8 lety


Věra Cordublas

V jakém hovoru a v jakém přepisu???

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2017 12:03, před 8 lety

V hovoru ze dne 17. 1. 2017 a přepis emailu, který uvádíte ve vaší prvotní zprávě.

Nezjistili jsme jakékoliv pochybení při nabídce, jak jsme ověřovali na základě řešení reklamace. Z naší strany tak pokládáme záležitost za uzavřenou.

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.2.2017 20:44, před 8 lety


Věra Cordublas

Z mé strany záležitost zůstává otevřená, obracím se tedy přímo na vedení O2 a na ČTU

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 16:18, před 8 lety

Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitelku. Bude-li spor prostřednictvím Českého telekomunikačního úřadu vyřešen, žádáme spotřebitelku o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 04:13, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2017 06:11, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.