Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupili jsme přes internetové stránky slevového portálu "Kouzelný děda" pobyt na 3 dny v hotelu Žákova hora na Vysočině. Platba proběhla na konci února 2016. Již v květnu 2016 při objednání pobytu nám bylo prostřednictvím mailové korespondence sděleno, že mají plné kapacity až do listopadu 2016 a to na samém konci měsíce a navíc ve všední dny. Po vzájemné dohodě jsme mailem přesunuli termín pobytu na únor 2017. Koncem ledna 2017 jsme pro jistotu ověřovali údaje pro pobyt a přišla nám mailová zpráva o tom, že hotel Žákova hora měla v pronájmu společnost E-Formation s.r.o., ve které je jednatel Lukáš Makowski. Koncem září však došlo k uzavření hotelu a k přerušení poskytování služeb deklarovaných na voucherech. Peníze jsme hradili společnosti DOBROGEM, s.r.o., IČ: 03740153 platbou přes účet. Informace o tom, že voucher je neplatný a nemohou nám být poskytnuty zaplacené služby z důvodu podvodného jednání společnosti DOBROGEM s.r.o. podal p. Krebs, který se v mailu označil jako majitel hotelu Žákova hora. V současné době se přidáme k žalobě a budeme požadovat vrácení peněz.
Slevový portál Kouzelný děda, Hotel Žákova hore Herálec
- vrácení peněz
- zamezení podvodnému jednání a podnikání
|
Tweet |
Obecně lze od smlouvy odstoupit, poruší-li druhá smluvní strana závazek podstatným způsobem. Za podstatné porušení smlouvy se považuje porušení povinností takovým způsobem, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Pokud služba nebyla vůbec poskytnuta, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu nebo na základě právního důvodu, který ale odpadl, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Nebude-li společnost plnit dobrovolně, je vhodné zaslat jí předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nebude-li společnost ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná.
Pokud spotřebitel zakoupil vouchery, za které nebylo poskytnuto plnění, lze se rovněž obrátit na nejbližší oddělení Policie ČR, kde bude věc zadokumentována. K trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Oznámení na podezření ze spáchání trestného činu může podat kdokoliv, nemusí to být jen osoba poškozená trestným činem.
V trestním oznámení by zejména mělo být uvedeno:
• kdo trestní oznámení podává,
• podrobné vylíčení skutku, kterého se trestní oznámení týká,
• označení místa a času spáchání údajného trestného činu,
• označení podezřelého, který se mohl dopustit trestného činu (je-li znám),
• označení svědků a dalších důkazů (jsou-li známy).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.