Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#14669Zamítnuta reklamace Neoprávněně účtované pokuty za předčasnou výpověď smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 hodin 36 minut

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2017, před 8 lety

Zdeněk Tichý

Znění stížnosti

Dobrý den, 30.9.2010 jsem na pobočce O2 podepsal smlouvu na mobilní internet. V říjnu 2015 mě telefonicky operátorka vyzvala k změně tarifu se závazkem na 24 měs. Souhlasil jsem, a operátorka na záznam, který byl monitorován uvedla, že smlouva o změně tarifu přijde poštou k podpisu. Nic nepřišlo, a já se domnívám, že tímto je smlouva neplatná. Mám výhrady i k výši smluvní pokuty, kterou mě vyměřilo O2.Jestliže se tarif měnil v říjnu 2015, v říjnu 2016 je to rok a smlouvu jsem vypověděl k 13.1.2017.Do října 2017 je to cca 10 měsíců x 199,-Kč = 1990.- Kč.Z toho pětina je 398,- Kč a O2 mě naúčtovala pokutu 876,- Kč. V příloze zasílám Odpověď na reklamaci od O2.
Děkuji Vám za radu jak dále postupovat!
Zdeněk Tichý


Produkt

Mobilní internet k číslu 725445208


Požadované řešení

Zrušit smluvní pokutu a uvedenou částku poslat zpět na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2017 13:58, před 8 lety

Pokud došlo ke změně smlouvy prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má společnost povinnost poskytnout spotřebiteli základní informace o smlouvě vyžadované § 63 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích v písemné podobě a to buď elektronicky nebo v listinné formě. Pokud tak neučinila, nezačala běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení spotřebitele od smlouvy nebo její změny uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací. Společnost by musela prokázat, že svou povinnost splnila.

V případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, jinak než odstoupením, může společnost požadovat uhrazení náhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výši úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.2.2017 17:30, před 8 lety

Hezký den,
k aktivaci služby jste skutečně souhlasil v září 2010, následně jste nás kontaktoval v říjnu 2014, kdy jste se s operátorkou dohodl na nastavení zvýhodněné slevy a souhlasil jste také s aktivaci závazku na dalších 24 měsíců, který vám zajistil cenové zvýhodnění. Smlouvu je možné uzavřít také prostředky na dálku, tedy i telefonicky. Písemnou smlouvou se pouze potvrzuje nastavené zvýhodnění, které jsme oprávnění zrušit v případě, že se nám smlouva nevrátí zpět. V tomto případě by vám však byla po celou dobu využívání služby až do teď účtována bezzávazková varianta služby, u které je nastavený poplatek ve výši 299 Kč měsíčně oproti vašim zvýhodněným 199 Kč měsíčně.

Součástí nastavení bylo také automatické prodloužení smlouvy, které zajišťovalo zachování zvýhodněné ceny také po uplynutí původního závazku a nastavení nového zvýhodněného období. O nadcházejícím prodloužení smlouvy jsme vás informovali ve faktuře za období 16.8.-15.9.2016, pokud jste s tímto nesouhlasil, bylo zapotřebí nás kontaktovat a automatické prodloužení smlouvy zrušit. Tím by se však v říjnu 2016 nastavila bezzávazková varianta tarifu.

Závazek jste tak měl aktivní do 24.10.2018, od tohoto data se také odvíjel výpočet smluvní pokuty.

S pozdravem a přáním příjemného dne
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.2.2017 18:00, před 8 lety


Zdeněk Tichý

Jak tak čtu Vaše vyjádření, tak je lepší si s Vámi vůbec nic nezačínat. Máte to dobře podchycené. Smlouvu nelze bez sankcí vypovědět. V případě že bych automatické prodloužení zrušil, zase bych platil do konce výpovědi měsíčně vyšší částku, a ještě bych dostal znovu pokutu za předčasnou výpověď.
Přesto na vás podám stížnost k Českému telekomunikačnímu úřadu a nechám celou záležitost znova prověřit.Už jen proto, abych vám to neulehčil, a snad jejich právnici v těch Vašich kličkách něco najdou.
Vaše společnost tímto pro mne a mé blízké přestává existovat, pokud budu mít možnost někomu nějakou službu doporučit, určitě to nebude O2.
Přeji Vám, aby po 15.červnu 2017 Vám většina zákazníků odešlo k Operátorům, kteří si zákazníků váží a v komunikaci s nimi nepoužívají nekalé praktiky, jak je tomu u O2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2017 19:06, před 8 lety

Bude-li mít společnost zájem na vyjádření spotřebitele reagovat, může tak nyní učinit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.2.2017 12:03, před 8 lety

Hezký den,
nemůžu souhlasit v tom, co uvádíte.

Pokud zrušíte automatické prodloužení smlouvy, pak je váš závazek aktivní až do data jeho vypršení, s ním máte aktivní také zvýhodněnou cenu a výpověď je možné podat např. přesně 42 dnů před vypršením závazku tak, abyste nevyužíval služby se zvýšenou cenu za bezzávazkovou variantu služby a zároveň, aby vám nebyla vystavena smluvní pokuta.

Smlouvu je tedy možné bez sankcí vypovědět, pokud dodržíte nastavený závazek a případně si ho nenecháte prodloužit.

Mrzí mne, že nás takto vnímáte, nicméně pokud nás zákazník neinformuje, že si nepřeje ve službě pokračovat, a nereaguje ani na informaci uvedenou ve faktuře, pak pokračujeme v původním nastavení za zvýhodněných podmínek.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.2.2017 12:06, před 8 lety


Zdeněk Tichý

Hodnocení: