Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pred týždňom som kontaktovala prostredníctvom e-mailu spoločnosť, kvôli odstúpeniu od zmluvy. tovar, ktorý som si objednala a čakala na doručenie 3 týždne, mi prišiel pokazený, zlomený kábel do napájania kulmy. kulma je nefunkčná . Požadovala som od spoločnosti vrátenie peňazí, vyplnila som formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mali na stránke a zaslala na požadovanú e-mailovú adresu. Dodnes mi neprišla žiadna odpoveď, písala som im opätovne. Na stránke majú uvedené, že pošlú kuriéra pre tovar a po splnení podmienok reklamáciu vybavia.vsetko som splnila, čo bolo treba, no žiadna odpoveď
Babyliss PRO, kulma na vlasy
Odstúpenie od kúpnej zmluvy, vrátenie peňazí
|
Tweet |
Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitelky, má možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Vzor pro odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v Hong Kongu, ačkoli se zaměřuje na české a slovenské spotřebitele a odesílá zboží do ČR a na Slovensko.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musela by se spotřebitelka domáhat plnění soudní cestou, popřípadě podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství.
Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje eshop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření, případně jej uzavřít.
Predajca ma kontaktoval a poslal kuriéra pre poškodený tovar.teraz čakám na jeho vyjadrenia ohľadom odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Stížnost opětovně přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost případ doplnit o své vyjádření.
Už je to vyše mesiac, čo som odstúpila od kúpnej zmluvy, peniaze doteraz nemám. Spoločnosť takmer vôbec neodpoveda na maily. Posledné info bolo, že moja žiadosť čaká " ve fronte " na vybavenie. Ale už vyše mesiac
Odstoupením se smlouva ruší od počátku a smluvní strany jsou si povinny vrátit poskytnutá plnění. Jelikož spotřebitelka již vrátila zboží, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitelka vyzvala, může spotřebitelka žádat navíc zákonný úrok z prodlení. Nereaguje-li společnost na emailovou korespondenci, je možné ji vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň provozovatel parkoviště upozorněn na možnost uhradit škodu bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.