Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
11.11.2015 jsem u společnosti ESOMOBIL zakoupila mobilní telefon. Po půl roce jsem s ním začala mít občasné problémy jako bezdůvodné vypnutí přístroje, přestože baterie byla plně nabitá, běžné aplikace jako Facebook nebo Meteoradar mně také nefungovaly tak, jak v jiných telefonech, telefon se čím dál častěji zasekával, nereagoval nebo se bezdůvodně vracel na domovskou obrazovku při prohlížení webových stránek. Závady se stupňovaly, až se telefon dal použít pouze, když byl připojený k nabíječce.
Všechny závady jsem sepsala do předtištěného reklamačního protokolu a poslala přístroj na reklamaci. Reklamace mně nebyla uznána, dle vyjádření technika, na základě provedené diagnostiky, měl telefon fungovat bez problému, přesto byla provedena aktualizace SW.
"Opravený telefon" jsem opět začala používat, bohužel po půl dni se opět bezdůvodně vypnul a nebylo možné ho zapnout bez nabíječky.
Opět jsem telefon poslala na reklamaci s tím, že telefon vykazuje stejné závady jako při první reklamaci. Když mně reklamace nebyla vyřízena do 30 dnů, emailem jsem kontaktovala firmu s tím, že odstupuji od smlouvy z důvodu nedodržení zákonné doby pro vyřízení reklamace. Bylo mně sděleno, že při podepsání reklamačního protokolu jsem svým podpisem souhlasila s prodloužením reklamační lhůty na 60 dní, tudíž nemám nárok na odstoupení od smlouvy. Ve vyplněném protokolu, který jsem měla zaslat s reklamovaným telefonem dle obchodních podmínek firmy, byl předtištěný odstavec s malými písmeny a v něm v poslední větě napsáno, že podepsáním reklamačního protokolu souhlasím s prodloužením záruční opravy ve výjimečných případech např. objednání nedostupného náhradního dílu. Podotýkám, že žádný díl mně vyměněn nebyl, pouze provedena aktualizace poškozeného SW, což dle mého názoru není výjimečný případ.
Reklamace mně podruhé uznána nebyla s odůvodněním, že se jedná o vadu způsobenou nesprávným používáním.
Jednání společnosti mně přijde nekorektní, jako zákaznice se cítím poškozena.
Děkuji
mobilní telefon Microsoft Lumia 640 LTE
vrácení peněz
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě.
Záleží tedy na spotřebitelce, zda se s prodávajícím dohodne na prodloužení lhůty. Obecné ustanovení o prodloužení lhůty k vyřízení reklamace v obchodních podmínkách společnosti nebo v reklamačním protokolu považujeme za nepřiměřené ujednání, jenž omezuje spotřebitelčina práva z vadného plnění a ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách dle § 1815 a § 2174 občanského zákoníku nepřihlíží. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/je-mozne-lhutu-pro-vyrizeni-reklamace-prodlouzit/12.
Pokud nebyla reklamace vyřízena ve 30 denní lhůtě a spotřebitelka se s prodávajícím nedohodla na prodloužení této lhůty, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Nepodaří-li se spor vyšit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.