Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#14683Vymáhání dlužné částky za žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2017, před 8 lety

Bohumil Horký

Znění stížnosti

Za uzavření smlouvy 30.3.2015 s Lamou Energy jsem dostal,jako dárek 6 ks žárovek.Před začátkem dodávky energie jsem odstoupil od smlouvy podle §11 odst. 2 energetického zákona.
17.11.2015 jsem obdržel fakturu na úhradu 3630,-Kč,za to,že jsem nedodržel smlouvu s Blue Ocean Management.Doposud jsem vůbec nic o této společnosti nevěděl.Smlouvu jsem od nich neměl,kopie mi byla dodatečně zaslána až na moje upozornění.Tudíž jsem si nemohl přečíst ani jejich obchodní podmínky.Žárovky jsem v originálním obalu neporušené a doporučeně vrátil i s průvodním dopisem. 6.12.2016 jsem dostal dopis s advokátní poradny k úhradě 6225,-Kč.Pokud prý peníze neuhradím budou muset přistoupit k uplatnění dlužné částky soudní cestou,plus úroky z prodlení.Odpověděl jsem na dopis advokátovi i společnosti Blue Ocean s tím,že si myslím,že jsem v právu.
Odstoupil jsem od smlouvy v zákonné lhůtě do 5 dnů před začátkem dodávky energie a tím se automaticky ukončily všechny související kupní smlouvy,tedy i smlouva na žárovky od Blue Ocean.Doposud mi nikdo neodpověděl a mám velké obavy,jak se tato situace bude vyvíjet dál.


Požadované řešení

Zrušení a vyřešení dlužné částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2017 15:16, před 8 lety

Jakmile od smlouvy o sdružených dodávkách energií spotřebitel odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.

Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitel bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 10:59, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.