Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám čtvrtletní předlatné na vlak. Teprve během jízdy ve vlaku při kontrole průvodčí jsem zjistila, že nemám peněženku, tedy ani kartu. Sd+ělila sjem jí tuto skutečnost , dávala jí občanský prukaz, žádala jí, abych mohla zakoupené jízdné prokázat později, přesto mě vysadila z vlaku v jedenáct hodin v noci ve městě, kde jsem nikoho nezanla a ve 17 stupnovém mrazu. Neměla jsem se jak dostat dál. Nezajímalo to ani výpravčího ve stanici. Peneženku muže zapomenout i ona nebo jí ji někdo muže ukrást. Průvodčí mě postavila do situace, která ohrožovala mou bezpečnost a zdraví
trasa Praha- Kladno
Omluva pruvodčí
|
Tweet |
Za porušení smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu se považuje, pokud cestující nemá zakoupenu jízdenku po nástupu do vlaku v obsazené stanici, nebo nemůže v době plnění přepravní smlouvy předložit platnou jízdenku nebo průkaz na slevu a odmítne nebo nemůže na místě zaplatit jízdné nebo doplatek jízdného. V těchto případech je cestující povinen také zaplatit přirážku k jízdnému.
Dodatečně může oprávněný držitel nebo jím zmocněný zástupce prokázat platnost aplikace na kartě do 30 dnů ode dne předmětné jízdy u kterékoliv pokladní přepážky. Po úspěšném ověření platnosti bude upuštěno od vymáhání přirážky. Za ověření platnosti aplikace zaplatí cestující poplatek 50 Kč pouze jednou, bez ohledu na počet potvrzení, kterých se toto ověření týká. V případě dodatečného ověřování platnosti aplikace z důvodu nefunkčního čipu na kartě nebo nefunkční čtečky cestující tento poplatek neplatí.
Pokud cestující poruší smluvní přepravní podmínky výše uvedeným způsobem, pověřený zaměstnanec ČD vyloučí cestujícího z přepravy v nejbližší stanici. Vyloučením cestujícího z přepravy ale nesmí být ohrožena jeho bezpečnost a zdraví a nesmí být ohrožena ani bezpečnost železniční dopravy. Pokud zaměstnanec nesprávně vyhodnotil situaci a vyloučil cestující z přepravy na nevhodném místě, doporučujeme, aby se cestují obrátil se stížností přímo na společnost.
Stížnosti na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek má cestující právo podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti musí společnost vyřídit do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.