Společnost


IDEAL ČESKÁ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14687Ztráta ozdoby na klopě, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2017, před 8 lety

Daniel Razumňak

Znění stížnosti

Dobrý den,

v této čistírně jsem dal své sako vyčistit, bohužel mi po jeho čištění zmizela z klopy ozdoba.

Sako jsem dal reklamovat a přišla mi negativní odpověď s tím, že ozdoba na klopě měla být odstraněna, neboť dle jejich provozního řádu má zákazník povinnost: "odstranit veškeré věci umístěné v oděvech". Já se však domnívám, že je ozdoba na klopě je součástí saka. Je to tedy oprávněná žádost? Měla společnost možnost mi při reklamaci odebrat sako?

Děkuji


Produkt

čistírna


Požadované řešení

Při neuznané reklamaci jsem požadoval 200 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2017 17:08, před 8 lety

Pokud byla ozdoba s oděvem pevně spojena (například byla přišita), jedná se o součást oděvu dle § 505 občanského zákoníku. Byla-li však ozdoba pouze doplňkem věci (byla odjímatelná a po jejím odejmutí nedošlo ke znehodnocení oděvu), jedná se o příslušenství k věci hlavní dle § 510 občanského zákoníku.

V obou případech je však společnost povinna upozornit spotřebitele na nevhodnou povahu věci odevzdanou k čištění. Pokud tak výslovně před přijetím věci neučinila, je odpovědná za škodu způsobenou na věci. Odpovědnosti se nemůže zbavit obecným ustanovením v provozním řádu. Společnost si totiž nesmí se spotřebitelem ujednat, že se omezují spotřebitelova práva na náhradu újmy.

Není tedy možné, aby se předem zbavila odpovědnosti za škodu, která byla způsobena na věci, jenž převzala z důvodu plnění svého závazku. Byla-li během čištění oděvu věc ztracena nebo zničena, je za tuto škodu společnost odpovědná. Odpovědnosti by se zbavila pouze, pokud by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2017 14:34, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.