Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v této čistírně jsem dal své sako vyčistit, bohužel mi po jeho čištění zmizela z klopy ozdoba.
Sako jsem dal reklamovat a přišla mi negativní odpověď s tím, že ozdoba na klopě měla být odstraněna, neboť dle jejich provozního řádu má zákazník povinnost: "odstranit veškeré věci umístěné v oděvech". Já se však domnívám, že je ozdoba na klopě je součástí saka. Je to tedy oprávněná žádost? Měla společnost možnost mi při reklamaci odebrat sako?
Děkuji
čistírna
Při neuznané reklamaci jsem požadoval 200 Kč.
|
Tweet |
Pokud byla ozdoba s oděvem pevně spojena (například byla přišita), jedná se o součást oděvu dle § 505 občanského zákoníku. Byla-li však ozdoba pouze doplňkem věci (byla odjímatelná a po jejím odejmutí nedošlo ke znehodnocení oděvu), jedná se o příslušenství k věci hlavní dle § 510 občanského zákoníku.
V obou případech je však společnost povinna upozornit spotřebitele na nevhodnou povahu věci odevzdanou k čištění. Pokud tak výslovně před přijetím věci neučinila, je odpovědná za škodu způsobenou na věci. Odpovědnosti se nemůže zbavit obecným ustanovením v provozním řádu. Společnost si totiž nesmí se spotřebitelem ujednat, že se omezují spotřebitelova práva na náhradu újmy.
Není tedy možné, aby se předem zbavila odpovědnosti za škodu, která byla způsobena na věci, jenž převzala z důvodu plnění svého závazku. Byla-li během čištění oděvu věc ztracena nebo zničena, je za tuto škodu společnost odpovědná. Odpovědnosti by se zbavila pouze, pokud by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.