Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 17. 12. 2016 jsem písemně vypověděla smlouvu o zasílání pravidelných zásilek od spol. Helvetia Apotheke a zároveň odstoupila od posledně zaslané zásilky, která mi byla doručena dne 15. 12. 2016. Učinila jsem tak ve lhůtě do 14 dní tím, že jsem ji 17. 12. 2016 spolu s výpovědí smlouvy a žádostí o vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti zaslala doporučeně zpět na adresu společnosti. Přesto mi dne 3. 2. 2017 došlo písemně upozornění na nedoplatek za fakturu č. 6737193003 ve výši 178 Kč. Prosím o rychlé vyřešení případu.
zákaznické číslo: 6737193
jméno: Eva Hubáčková
omluva, storno pohledávky, výmaz osobních údajů z databáze
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím telefonu, je spotřebitel povinen plnit svou smluvní povinnost (zaplatit za přijaté zboží). Má však také možnost v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, ruší se závazek od počátku a smluvní strany jsou povinny vrátit si poskytnutá plnění (kupující je povinen vrátit přijaté zboží).
Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitel by měl vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy nejlépe písemně doporučeně s dodejkou.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
dne 27.12.2016 jsme obdrželi zpět zásilku VS 6737193002 a na základě Vaší písemné žádosti jsme zasílání ukončili a byla jste vyřazena z databáze pro marketingové účely. Třetí zásilku na kterou Vám přišla upomínka jsme expedovali dne 18.12.2016, tedy několik dní před obdržením Vašeho dopisu.
Zásilku budeme reklamovat na České poště a odepsali jsme ji.
Neevidujeme tedy na Vás žádnou pohledávku a byla jste vyřazena z databáze pro marketingové účely.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Dobrý den,
děkuji za zdárné vyřešení případu.
Dobrý den,
pokud již spotřebitelka nemá další dotazy, žádáme o uzavření,
Děkujeme
S pozdravem
Pokud byl spor již skutečně vyřešen, žádáme spotřebitelku o uzavření případu.
Hodnocení: