Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dnešní den byl z pohledu nákupu v Penny Marketu v Jablonci nad Nisou velmi zlý pro mou osobu.
Akční zboží jogurt bílý Holandia 500 g vůbec v regálu nebyl, na můj dotaz zněla odpověď: "Když tu není, tak asi není".
Koupila jsem woolite pro barevné a tmavé prádlo - objem 2 litry. Oba mi byly účtovány za cenu 179,- Kč, přestože u nich byla udaná cena o polovinu nižší. Ve spodní části regál byly ty stejné woolity v ceně 179,- Kč za balení 4,5 l. Této sktečnosti jsem si bohužel všimla až doma a do Penny Marketu to mám poměrně daleko. Mám pocit, že v Jablonci nad Nisou tento obchod vůbec nefunguje. Navíc druhá pokladna byla otevřena až tehdy, kdy lidé svorně nadávali, že musejí stát ve frontě dlouhé víc než 10 lidí s plnými nákupními vozíky.
Už bylo uvedeno výše. Klamné cenovky a jiná cena na kase.
Výměna zboží Woolite na barevné prádlo a tmavé prádlo v objemu 2 litry za Woolite na barevné a tmavé prádlo v objemu 4,5 l.
|
Tweet |
Pokud by podnikatel úmyslně zboží inzeroval a nezajistil ho, dopouštěl by se klamavé obchodní praktiky podle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tyto praktiky jsou rozvedeny v příloze č. 1 k tomuto zákonu a zákon za klamavé považuje mimo jiné praktiky, pokud podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Pokud se spotřebitelka domnívá, že podnikatel se takto chová a tuto klamavou praktiku používá, má možnost podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.