Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#14699Neuznaná reklamace 2v1 zařízení HP

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2017, před 8 lety

Jana Jiříková

Znění stížnosti

27. 11. 2015 jsem si na pobočce Alza.cz v Holešovicích vyzvedla objednaný tabletový počítač HP Pavilion 10 X2-n005nc Sunset Red.

Přibližně po šesti měsících při běžném nasazování tabletové části na klávesnici došlo k prasknutí plastu v místě spojení (též známém jako "zámek").
Přibližně po roce běžného používání praskl i druhý.
Tento problém sám o sobě dělá zařízení téměř nepoužitelným, neslouží již jako notebook, protože s klávesnicí již netvoří celek.

Dále u zařízení začalo docházet k pozdním a nepředvídatelným reakcím tlačítka na probouzení displeje. To, především při používání zařízení v režimu tabletu, buď nereagovalo vůbec, nebo až po dlouhé době, a poté displej navzdory softwarovému nastavení zhasínání až po 45 minutách přestal reagovat a zhasl. Bez restartu tak často nebylo možné v práci se zařízením pokračovat.

V jedné z reklamací byl tento problém s tlačítkem údajně opraven (cituji z e-mailové zprávy od obchodní podpory Alza.cz: "vyjádření servisu je bohužel konečné a směrodatné. Na tabletu bylo opraveno pouze zapínací tlačítko."
Bohužel se zdá, že byl proveden pouze restart systému do firemního nastavení a tlačítko zapínání především v módu tabletu jen málokdy funguje dle očekávání.

Také jsem zaznamenala častou bezdůvodnou ztrátu wi-fi signálu a častou nutnost resetovat připojení.

Všechny tyto problémy jsem řešila formou opětovné reklamace, která byla zamítnuta s tím, že se jedná o mé zavinění, dále mi byl poslán cenová návrh na nezáruční opravu ve výši 4985 korun. Po projevení nesouhlasu se závěrem servisu i Alza.cz jsem byla odkázána na službu soudního znalce, ale jeho služby jsou pro mě jako pro studentku příliš nákladné.


Produkt

HP Pavilion 10 X2-n005nc Sunset Red, Kód: HPCN0002e1i Prod. číslo: N6C29EA#BCM


Požadované řešení

Vrácení peněz (dobropis).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2017 05:16, před 8 lety

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis (výrobce). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým spotřebitel uzavřel kupní smlouvu ohledně reklamovaného zboží.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2017 17:04, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.