Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
27. 11. 2015 jsem si na pobočce Alza.cz v Holešovicích vyzvedla objednaný tabletový počítač HP Pavilion 10 X2-n005nc Sunset Red.
Přibližně po šesti měsících při běžném nasazování tabletové části na klávesnici došlo k prasknutí plastu v místě spojení (též známém jako "zámek").
Přibližně po roce běžného používání praskl i druhý.
Tento problém sám o sobě dělá zařízení téměř nepoužitelným, neslouží již jako notebook, protože s klávesnicí již netvoří celek.
Dále u zařízení začalo docházet k pozdním a nepředvídatelným reakcím tlačítka na probouzení displeje. To, především při používání zařízení v režimu tabletu, buď nereagovalo vůbec, nebo až po dlouhé době, a poté displej navzdory softwarovému nastavení zhasínání až po 45 minutách přestal reagovat a zhasl. Bez restartu tak často nebylo možné v práci se zařízením pokračovat.
V jedné z reklamací byl tento problém s tlačítkem údajně opraven (cituji z e-mailové zprávy od obchodní podpory Alza.cz: "vyjádření servisu je bohužel konečné a směrodatné. Na tabletu bylo opraveno pouze zapínací tlačítko."
Bohužel se zdá, že byl proveden pouze restart systému do firemního nastavení a tlačítko zapínání především v módu tabletu jen málokdy funguje dle očekávání.
Také jsem zaznamenala častou bezdůvodnou ztrátu wi-fi signálu a častou nutnost resetovat připojení.
Všechny tyto problémy jsem řešila formou opětovné reklamace, která byla zamítnuta s tím, že se jedná o mé zavinění, dále mi byl poslán cenová návrh na nezáruční opravu ve výši 4985 korun. Po projevení nesouhlasu se závěrem servisu i Alza.cz jsem byla odkázána na službu soudního znalce, ale jeho služby jsou pro mě jako pro studentku příliš nákladné.
HP Pavilion 10 X2-n005nc Sunset Red, Kód: HPCN0002e1i Prod. číslo: N6C29EA#BCM
Vrácení peněz (dobropis).
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis (výrobce). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým spotřebitel uzavřel kupní smlouvu ohledně reklamovaného zboží.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.