Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V září mi byla prodejcem oděvů NICO v Čestlicích zamítnuta reklamace bílých kalhot, které se obarvily při vyprání od hnědé kožené nášivky v pase.Po radě s vaší tel. poradnou jsem požádala znalce o posudek. S posudkem,který potvrzovat oprávněnost reklamace, jsem zboží znovu reklamovala. Po té byla reklamace uznána a prodejce vyplatil částku za zboží.Odmítl, ale vyplatit částku za znalecký posudek a poštovné (kdy jsem zboží zasílala znalci)s tím, že mu musím vydat originály faktury za znalecký posudek a strvzenky za poštovné. Volala jsem opět na vaši poradnu, kde mě ubezpečili, že originály dokladů vydávat nemusím(naopak, že bych je neměla dát z ruky) a prodejci stačí kopie.
Žádám vás tedy o pomoc při vymožení peněz za posudek a poštovné od prodejce.
PS. O tom jak neurvale a arogantně se ke mně v obchodě chovali ani nepíši.
Vyplacení peněz účelně vynaložených pro uznání reklamace. Tedy za vypracování znaleckého posudku a poštovné, uhrazené při zaslání zboží znalci.
|
Tweet |
V případě, že kupujícímu vzniknou s uplatněním reklamace náklady dle § 598 občanského zákoníku, je prodejce povinný mu takové nutné náklady uhradit. Mezi tyto náklady se řadí především jízdné, poštovné a znalecké posudky. Kupující musí prokázat výši těchto nákladů, což je i kopií vystavených dokladů.
Společnost NICO SPA se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelka má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.