Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 2.1.2017 mě mělo být převedeno telefoní číslo k jinému operátorovi. Bylo převedeno až 6.1.2017. Po rozhovoru na info lince mého nastávajícího operátora mi bylo sděleno ,že mě ještě neuvolnil stávající operátor Vodafon , na což jsem volal na info linku Vodafone a tam mi sdělili ,že si můj nastávající oparátor podal žádost později než k 2.1.2017 ,což mi muj operátor vyvrátil.
Mé zučtovací období končí dne 4 v měsíci a vodafone mě uvolnil 6 den v měsíci a vodafone chce po mě zaplatit celou částku paušálu ! I když jsem jejich služby využíval 1 den ,což mě přijde jako nesmysl.
Když už se oba dva operátoři vymlouvají jeden na druhého tak je to smutné.
Ale jde mi hlavně o to,že musím zaplatit za to ,co jsem vlastně nevyužíval celý měsíc ale jen jeden den.
Takže bych požadoval zaplatit jen za to ,co jsem ve skutečnosti používal.
s pozdravem Gazárek
|
Tweet |
Obecně se oblast telekomunikací řídí zákonem 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Nicméně lhůta na přenos telefonních čísel je zakotvena v opatření obecné povahy.
Od 01.09.2013 došlo k výraznému zkrácení lhůty pro přenos telefonního čísla včetně aktivace, a to na čtyři pracovní dny. Tato lhůta počíná běžet první pracovní den, následující po dni, ve kterém je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby, pokud se účastník a přejímající poskytovatel služby vzájemně nedohodli na pozdějším datu přenesení. Toto platí na základě článku 5 odst. (4) opatření obecné povahy, kterým se stanoví technické a organizační podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel a pro účtování ceny mezi podnikateli v souvislosti s přenositelností telefonních čísel.
Opatření je možné najít zde :
http://www.ctu.cz/cs/download/oop/rok_2012/oop_10-10_2012-12_.pdf
V tomto případě je tedy podstatné, co přesně bylo dohodnuto mezi spotřebitelem jakožto účastníkem a telefonními operátory, kdy mělo dojít k převodu čísla a taktéž je rozhodné, kdy byl požadavek na změnu telefonního operátora zadán.
V případě, kdy došlo k pochybení ze strany mobilního operátora, at již jednoho nebo druhého, může spotřebitel podat reklamaci, a to písemně, nejlépe doporučeným dopisem. V reklamaci je dobré přesně odůvodnit, co účastník reklamuje a z jakého důvodu. V případě, kdy reklamace nebude vyřízena ke spokojenosti spotřebitele, je možné obrátit se na Český telekomunikační úřad, jakožto nadřízený orgán. Na tento úřad se může spotřebitel obrátit také v případě kdy se domnívá, že některý z operátorů při převodu čísla nepostupoval v souladu s právními předpisy.
Hezký den, pane Gazárku,
je mi líto, že jste s průběhem přenosu čísla nebyl spokojený.
Podle vašeho popisu byla situace taková, že jsme vám vystavili ČVOP s prvním možným datem přenosu 2. ledna 2017. To je první možný den, kdy lze přenos provést. Pokud si včas s novým operátorem domluvíte, že k tomuto dni přenos proběhne, nic tomu nemůže bránit. Finální domluva ale musí proběhnout alespoň 4 pracovní dny před tímto datem.
Domluva na datu přenosu je čistě mezi vámi a novým operátorem, my do toho nezasahujeme. Přenos samozřejmě musíme schválit, ale k jeho neschválení bychom museli mít závažné důvody (např. nevypořádaný závazek apod.).
Co se týká účtování měsíčních poplatků za tarif - v případě zrušení čísla v průběhu zúčtovacího období měsíční poplatky zpětně nepřepočítáváme. Tuto informaci najdete také ve Všeobecných podmínkách a na našich stránkách (https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/).
Víc k tomu na základě obecných informací povědět neumím. Pokud máte pocit, že vznikla chyba na naší straně, můžete podat reklamaci, a to písemně na adrese: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Kolegové vše důkladně prověří.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Hodnocení: