Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Před koncem roku 2016, nějak v prosinci, jsem ukončil smlouvy o dodávce elektřiny a plynu se společnosti ČEZ. Dne 16.1.2017 mi přišel mail, že u společnosti mám za elektřinu takový a takový přeplatek, který mi bude vyplacen. Datum splatnosti 30.1.2017.
Za 1. mě totálně vytáčí politika a uvažování takových společnosti. Když mám vypočítaný přeplatek tak ho sakra pošlu zákazníkovi hned !!!! Když má zákazník doplácet, tak to musí zaplatit do 3 dnů cca, jinak hrozí sankcemi pokutami atd. ale žebráci, kteří mají miliardové zisky to natahují, jen aby co nejdéle byly peníze u nich na účtu!!!!! co to je za morálka ?!?!?!?!?!
Za 2. ještě v průběhu září 2016 jsem měnil bankovní účet. Zálohy za elektřinu jsem posílal do ledna 2017 už z nového účtu, nový účet byl nahlášený na společnosti. Ale přeplatek mi vyplatili na starý účet-platba se jim vrátila (samozřejmě vypláceli skoro až poslední den 27.1.2017), ale na nový účet mi platba nepřišla. Po tel. kontaktu s čezem mi paní tvrdila, že oni platbu odeslali, na nový účet- zajimavé, že mě nedorazila. řekla mi to asi 6x a když jsem ji zopakoval jestli 100% byl přeplatek odeslán na nový účet, tak "jeee nám se to vrátilo, hned to pošleme" ... je 6.2.2017 přeplatek nemám nikde stále!!!dochází mi trpělivost s těmito zdloději!!!!!! když oni dávají pokuty za pozdní zaplacení od klienta, tak já chci taky nějaké odškodné za to, že už 6 dnů čekám na SVOJE peníze !!!!!!!!!!!
Odškodné za čekání na svoje peníze
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, může spotřebitel také uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky elektřiny náleží spotřebiteli náhrada ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Obdobná lhůta platí také pro vyřizování reklamace vyúčtování dodávek plynu. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu však náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.