Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.11.2015 jsem zakoupil v prodejně v Ostravě (Avion) bezdrátový vysavač Electrolux ZB 3012. V lednu 2016 výrazně klesla kapacita baterie. Původní vysavač vydržel vysávat skoro 20 minut, teď vydrží sotva 2 minuty, původně se nabíjel skoro 3,5 hodiny, teď je najednou nabitý za 15 minut. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl vysavač reklamovat dne 21.1.2017.
Pracovníkem prodejny mi bylo řečeno, že záruka na baterii je jen půl roku a ať nepočítám s tím, že reklamaci uznají. Také mi řekl, že bezdrátové vysavače jsou na nic, že jsem měl koupit klasický. Na toto jsem mu logicky odporoval, vysavač nicméně přijal do reklamace.
Dnes 4.2.2017 jsem si vyzvedl vyjádření v Electroworldu ze servisu, kde se píše: Baterie již nemá plnou kapacitu z důvodu vypršení její životnosti . Životnost baterie je 12 měsíců od data zakoupení, proto opravu nelze provést v rámci záruky, viz. záruční podmínky. To si firma Electrolux může určit sama životnost na baterie na 12 měsíců?
Zásadně nesouhlasím s neuznáním. Na produkt je dvouletá záruka s tím, že baterie tvoří výjimku, kdy se bere v úvahu běžné opotřebení věci. Pochopil bych, kdyby po roce používání klesla kapacita max o 50%, ale určitě nemůže baterie snížit kapacitu o 90%!
Reklamaci jsem tedy v obchodě neuznal, ale obchod s tím už nechce mít nic společného a jen mě odkázali na servis Electrolux, ať si to tam sám vyřídím, když se mi to nelíbí. Z jejich strany je prý vše v pořádku. Nechápu, proč já bych měl řešit servis, když jsem produkt koupil v Electroworldu. Jednání ze strany takového řetězce mě dost překvapilo a zklamalo. Volal jsem i na zákaznickou linku společnosti Electroworld, ale paní mi v podstatě sdělila to samé.
Přesto věřím, že problém touto cestou nějak vyřídíme.
Díky za radu.
Bezdrátový vysavač Electrolux ZB 3012; číslo výrobku: 900273709; Výrobní číslo: 54400659
Výměna baterie v rámci záruky.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. d) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije, pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na baterie je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, tuto dobu nelze u nového výrobku zkrátit, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané baterie by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).
Prodávající má povinnost spotřebitele seznámit se zbožím a jeho vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by tak mohl namítat neplatnost kupní smlouvy, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dobrý deň,
akceptujeme požiadavku zákazníka a spoločnosť Electtro World zabezpečí zákazníkovi bezplatnú výmenu batérie.
Ihneď po jej prijatí na predajni Ostrava, zákazníka vyzveme k prevzatiu batérie.
ďakujem a verím, že toto rozhodnutie povedie k spokojnosti zákazníka.
s pozdravom.
Ingrid Weintragerová
Hodnocení: