Společnost


Přemysl Klimeš

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14709Nedodržení práva spotřebitele odstoupit od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2017, před 8 lety

Lucie Broftová

Znění stížnosti

Dne 22.12.2016 bylo mému otci dodáno zboží - deka z vlny lamy Alpaka za 3 749 Kč. Byl to dárek pro jeho maminku. Vzhledem k jejímu věku (91 let) jsme ale usoudili, že je pro ní příliš těžká a 30.12. můj otec poslal dle podmínek panu Klimešovi e-mail s tím, že odstupuje od smlouvy.
Dne 1.1.2017 dostal odpověď s adresou, kam má deku poslat a informací, že po překontrolování mu budou peníze vráceny zpět. Deku otec v termínu poslal, ale po několika dnech se vrátila zpět s tím, že zásilku nikdo nepřevzal.
Od té doby se nelze na tel. číslo uvedené na stránkách dovolat a na e-maily nikdo nereaguje.


Produkt

Dle popisu prodejce: Exkluzivní vlněná deka 155 x 200 cm ze srsti lamy alpaka


Požadované řešení

vrácení peněz, dodržení práva kupujícího odstoupit od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2017 11:53, před 8 lety

Prodávající musí poskytnout dostatečnou součinnost při uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Podle § 1968 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel jako dlužník (tedy osoba, co má povinnost vrátit zboží na základě učiněného odstoupení od smlouvy) není odpovědný za prodlení, nemůže-li plnit v důsledku prodlení věřitele. Tedy spotřebitel není odpovědný za to, že zboží nedoručil prodávajícímu, když jej on nepřevzal.

Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má prokazatelně učiněné odstoupení od smlouvy za doručené třetí pracovní den po odeslání.
Po tomto dni začne plynout prodávajícímu 14 denní lhůta na vrácení částky za vrácené zboží. Předpokladem je mít doklad (podací lístek) o tom, že zásilka byla odeslána, rovněž i kopii odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. To znamená, že zboží nemusí spotřebitelka zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2017 09:28, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.