Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
Dobrý den, 7.1. 2017 jsem na pobočce AAA AUTO V Kladně zakoupil osobní automobil Peugeot 207. Po koupi auta, jsem se objednal do autorizovaného servisu Peugeot na doporučené výměny filtrů, oleje a dalších věcí přesně podle pokynů v předávacím protokolu. Bohužel 17. ledna večer tedy den před plánovaným termínem návštěvy autoservisu najednou auto na dálnici ztratilo výkon, přestalo jet a musel jsem se nechat odtáhnout. Nechal jsem se odtáhnout do servisu, kam jsem byl na druhý den objednaný. Ráno udělali diagnostiku a v autě odešla BSI jednotka. Závadu jsem nechal opravit, na autě dále udělal doporučený servis a jel jsem problém reklamovat na pobočku do Kladna. Zde se všichni tvářili velmi mile a tvrdili, že se samozřejmě jedná o závadu na kterou bude reklamace bez problémů uznána, Protože nyní žiji v Praze dohodl jsem se v Kladně, že reklamaci podám na centrální pobočce v hlavním městě (prý by stížnost stejně posílali z Kladna do Prahy na posouzení) Při vyplňování reklamačního protokolu jsem předložil zprávu ze servisu, kde je jasně uvedeno, že se jednalo o problém s BSI jednotkou. Po týdnu mi přišlo rozhodnutí o reklamaci, kde je uvedeno, že reklamce se zamítá, protože jsem prodejci neumožnil odborné posouzení reklamované vady a nelze tak zjistit zda se jedná o vadu za kterou nese prodávající odpovědnost, ačkoli je v zákoně jasně uvedeno, že za vady které se objeví do půl roku po koupi nese prodávající zodpovědnost. Navíc se jedná o závadu, kterou jsem při koupi auta mohl jen stěží odhalit.Na základě těchto skutečností Vás tedy žádám o přezkoumání výsledku reklamace. Děkuji za kladné vyřízení.
Osobní automobil Peugeot 207, 1,4 HDI, v době koupi najeto 72 028 km
Žádám o proplacení alespoň části opravy vadné BSI jednotky
|
Tweet |
Spotřebitel v daném případě bohužel nepostupoval správně, neboť nejprve měl porouchané vozidlo reklamovat u prodejce a umožnit mu odborné posouzení vady, nikoliv nechat si vůz při zjištění závady opravit u jiného podnikatele. Pokud je auto v záruce a vyskytne se na něm vada, musí spotřebitel nejprve auto reklamovat u prodejce a umožnit mu odborné posouzení závady. Prodejce musí mít totiž možnost zjednat sám nápravu. Pokud je spotřebitel příliš daleko od pobočky prodejce, může se s ním dohodnout, že vzhledem k nákladnosti dopravy nepojízdného auta k prodejci dá auto do opravy jinde, a prodejce následně opravu zaplatí. To by bylo ale skutečně nutné mít dohodnuté s prodejcem, a nejlépe i písemně potvrzené.
Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak např. na základě odborného znaleckého posudku. Důkazní břemeno spočívá v prvních 6 měsících od převzetí věci na prodejci.
Vážený pane Votýpko,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
SPZ vozu je 9S4 6891
Vážený pane Votýpko,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na autě v době prodeje nebyla, navíc oprava byla provedena před uplatněním reklamace.Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.