Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 27. 12. jsem si u společnosti Exasoft objednal dva komponenty do stolního počítače: RAM paměť a také procesor "AMD Sempron X4 3850 Kabini 4c B". Zboží jsem vybalil, nainstaloval a obal vyhodil.
Počítač jsem zprovoznil začátkem února. Teprve poté jsem zjistil, že mi byl dodán jiný výrobek, procesor AMD Sempron X2 2650. Tedy výrobek s horšími vlastnostmi na první pohled podobný objednanému.
Tuto skutečnost jsem zjistil teprve po softwarové kontrole pc na základě nevyhovujícího výkonu PC. Samotný obal procesoru podle mého názoru (nemohu 100% zaručit, obal již nemám - dohaduji se tak z vlastní zkušenosti a fotek produktu na webu) neumožňuje na první pohled rozeznat, jestli jde o procesor vyšší či nižší řady.
Společnost moji emailovou žádost o reklamaci zamítla s tím, že jsem měl 14 dní na odstoupení od smlouvy, přestože se jedná o dodávku neodpovídající smlouvě.
Objednaný produkt: CPU AMD Sempron X4 3850 Kabini 4c B (1,30GHz,2MB), číslo produktu: SD3850JAHMBOX. Doručený produkt: CPU AMD Sempron X2 2650 Kabini
Navrácení peněz jako priorita. Výměna zboží za funkční objednaný kus jako druhá varianta.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Kupující má právo na uplatnění reklamace ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Prodávající je povinen přijmout reklamaci a posoudit vytýkané vady. Bylo-li zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že bylo dodáno veškeré zboží v souladu s uzavřenou kupní smlouvu). Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit. Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.