Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#14714Neuznaná reklamace - dodáno jiné zboží než je uvedeno ve smlouvě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2017, před 8 lety

David Píta

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 27. 12. jsem si u společnosti Exasoft objednal dva komponenty do stolního počítače: RAM paměť a také procesor "AMD Sempron X4 3850 Kabini 4c B". Zboží jsem vybalil, nainstaloval a obal vyhodil.

Počítač jsem zprovoznil začátkem února. Teprve poté jsem zjistil, že mi byl dodán jiný výrobek, procesor AMD Sempron X2 2650. Tedy výrobek s horšími vlastnostmi na první pohled podobný objednanému.

Tuto skutečnost jsem zjistil teprve po softwarové kontrole pc na základě nevyhovujícího výkonu PC. Samotný obal procesoru podle mého názoru (nemohu 100% zaručit, obal již nemám - dohaduji se tak z vlastní zkušenosti a fotek produktu na webu) neumožňuje na první pohled rozeznat, jestli jde o procesor vyšší či nižší řady.

Společnost moji emailovou žádost o reklamaci zamítla s tím, že jsem měl 14 dní na odstoupení od smlouvy, přestože se jedná o dodávku neodpovídající smlouvě.


Produkt

Objednaný produkt: CPU AMD Sempron X4 3850 Kabini 4c B (1,30GHz,2MB), číslo produktu: SD3850JAHMBOX. Doručený produkt: CPU AMD Sempron X2 2650 Kabini


Požadované řešení

Navrácení peněz jako priorita. Výměna zboží za funkční objednaný kus jako druhá varianta.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2017 09:35, před 8 lety

Pokud nebylo dodáno zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Kupující má právo na uplatnění reklamace ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Prodávající je povinen přijmout reklamaci a posoudit vytýkané vady. Bylo-li zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že bylo dodáno veškeré zboží v souladu s uzavřenou kupní smlouvu). Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit. Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2017 17:00, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.