Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím o pomoc při nevyřízení reklamace do 30dnů a odmítnutí vrácení peněz za zboží. Dne 28.12.2015 jsem si v obchodě Milano fashion v Pardubicích zakoupila zimní bundu za 2 490,- Kč, dne 16.12.2016 jsem ji šla reklamovat, jelikož se rozjížděl zip, paní v obchodě mi sdělila, že mají zkušenosti s tím, že stačí vyměnit jen jezdec u zipu a zip bude fungovat, souhlasila jsem, pokud to tedy bude fungovat a dne 23.12.2016 si vyzvedla bundu s vyměněným pouze jezdcem, bundu jsem vyzkoušela, ale zip se stále rozjížděl, jelikož bylo zavřeno z důvodu vánočních svátků, tak jsem bundu na další reklamaci nesla 28.12.2016, kde jsme se s paní prodavačkou domluvily, že se musí nechat vyměnit celý zip, ano souhlasila jsem i když mě paní upozornila, že to bude trvat měsíc, tak jsem ji samozdřejmě řekla, že je to normální, že ano, že chápu, že na vyřízení je 30 dní. Dne 7.2.2017 jsem se vydala do obchodu, jelikož mě nikdo nekontaktoval, musela jsem se zajít zeptat, proč mi nikdo nevolá ohledně reklamace. Paní prodavačka mi sdělila, že bunda není opravena, požadovala jsem tedy odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz, paní prodavačka se mi vysmála, že na to nemám právo, požadovala jsem tedy kontakt na její nadřízenou, paní prodavačka volala p. Janě Vrbové a ta jí sdělila, že mi žádné peníze vracet nemá, převzala jsem si teda zpět své reklamační listy a odešla z obchodu. Volala jsem tedy na tel. 608123439 paní Vrbové a požadovala jsem vrácení peněz. Paní Vrbová se mi vysmála, že mi žádné peníze nevrátí, tak jsem ji na to řekla, že to předám právníkovi a ČOI a paní Vrbová se jen smála, že se už bavila s paní prodavačkou, že prý jsem jen nějaká mladá mamina(ano, byla jsem tam s kočárem, ale věk ani stav snad u reklamace nehraje roli) a že klidně ať si to dám kam chci, že žádné peníze nedostanu. Prosím o radu co dál? Přes internet jsem to společně s doklady(reklamační list z 16.12.2016 a z 28.12.2016 a výpis z účtu s koupi bundy z 28.12.2015) podala na ČOI, ale co teď? Jak se mohu domoci peněz za bundu? Děkuji za radu, Chroustová Hana
zelená zimní bunda dámská, cena 2490,- koupě 28.12.2015
vrácení peněz
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.