Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem v CZC.cz dotykový monitor + pojištění. http://joxi.ru/EA4zzE6fwX9ORm.png
Na webu bylo deklarováno, že je ideální pro Windows 8 v domnění, že je vhodný pro aktuální Windows 10.
Monitor jsem poslal do doporučeného servisu, de mi po první reklamaci vyměnili obrazovku, po druhé mi reklamaci zamítli a potřetí mi vyměnili za nový monitor.
Obrátil jsem se na podporu výrobce, kde jsem se dozvěděl, že tento model není podporovaný Windows 10 a že tuto skutečnost prodejci a servis ví.
Napsal jsem přes email o odstoupení od smlouvy, kde mě po týdnu zamítli.
Teď jsem odeslal písemně odstoupení od smlouvy a zároveň jsem jim odeslal ten nový monitor dodaný servisem.
Na dopis mi napsali zamítavý email:
Popis vlastností u produktu na webu splňuje všechny podmínky pro českou legislativu. Z podstaty věci nelze u produktů psát co všechno „neumí“, ale vždy se píše co „umí“. U tohoto produktu nikde neuvádíme, že by uměl pracovat s win10 a proto bohužel nelze uznat nárok na odstoupení od kupní smlouvy z důvodů, které uvádíte.
MON LED 23", HP EliteDisplay S230tm
vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den.
Opět musím zopakovat již několikrát zmíněné. U monitoru nebylo nikde uváděno, že podporuje, nebo bude podporovat Win10. Bylo uvedeny přesné informace o kompatibilitách operačních systémů. Z toho důvodu bohužel nemohu uznat nárok na odstoupení od kupní smlouvy
S pozdravem
Novosad Milan
Vedoucí reklamačního oddělení
Prosím o komentář, jak mám dále postupovat pro vrácení zaplacené kupní ceny. Dále, zboží jsem obchodníkovi vrátil, ten mi ho odeslal zpět. Já jsem si ho z důvodu dodání na nesprávnou adresu od kurýra nevyzvedl. Mám zboží znovu zaslat prodejci?
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží na základě reklamy jimi prováděné. Na webových stránkách společnosti, na kterých je publikována nabídka produktu (https://www.czc.cz/hp-elitedisplay-s230tm-led-monitor-23/157064/produkt) není výslovně zmíněno, že výrobek podporuje pouze software Windows 8. Je zde pouze uvedeno, že je "ideální pro ovládání Windows 8" a že "monitor je ideální pro nejnovější operační systém Windows 8". V přiloženém souboru ke stažení "Data sheet" je uvedeno, že je výrobek certifikován pro Windows 8 a použitelný pro práci s Windows 7 (tento dokument je navíc v anglickém jazyce, který nemusí být pro část českých spotřebitelů srozumitelný).
Jelikož v daném případě chybí informace, že je výrobek možné používat pouze se systémem Windows 8 ("monitor je ideální ..." nikoliv určen pro) nebo Windows 7, jsme toho názoru, že se spotřebitel skutečně mohl domnívat o vhodnosti výrobku pro daný účel jeho použití. Nemá-li věc vlastnosti, které mohl spotřebitel očekávat na základě reklamy, je věc vadná a spotřebitel může žádat nápravu. Není-li možné vadu napravit opravou nebo výměnou věci, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Pokud společnost odstoupení od smlouvy nehodlá akceptovat, bude se spotřebitel muset svého práva domáhat soudní cestou, případně může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den pane Kurandin.
Vzhledem k tomu, že tento model byl vyráběn od 2014 , kdy Windows 10 nebyl ještě vydán (W10 vyšel 29.července 2015), výrobce podporu ani uvádět nemohl a nelze automaticky předpokládat, že ji v budoucnu mít bude.
Dle dostupného manuálu, který je i součástí balení je tento produkt určen jen pro Window 7 a 8 .
e-manuál je dostupný na http://h20565.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?sp4ts.oid=5444590&docLocale=cs_CZ&docId=emr_na-c04295644.
Je mi líto, ale odstoupení od kupní smlouvy podle nás nevznikl nárok.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dávno vyrobený hardware mívá doporu různých systému. Mám osobní zkušenost s grafickými kartami, taiskarnami apod. Prodejce a srevis předem věděli o nekompatibilitě s Windos 10 a zatajil to (jinak by neprodal). Možná za to může i výrobce, ale to si ma prodejce vyrikat s prodejcem sám a ne přenášet problém na běžného spotřebitele. Prosím o komentář, jak mám dále postupovat pro vrácení zaplacené kupní ceny. Dále, zboží jsem obchodníkovi vrátil, ten mi ho odeslal zpět. Já jsem si ho z důvodu dodání na nesprávnou adresu od kurýra nevyzvedl. Mám zboží znovu zaslat prodejci?
Bylo-li odstoupeno od smlouvy, mají smluvní strany povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Pokud však nebylo odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího akceptováno, bude vhodné si ponechat věc prozatím u sebe. Neakceptuje-li prodávající odstoupení od smlouvy dobrovolně, bude se spotřebitel muset domáhat svého práva soudní cestou nebo může také vyzkoušet mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.