Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Vážení obchodní přátelé,
zakoupila jsem si ve Vaší společnosti O2 (ČB, Mercury) mobilní telefon značky Sony Xperia GO, který v té době stál více jak 7 000,-Kč. Ovšem po dvou měsících jeho používání telefon začal projevovat dosti závažné poruchy. Př. nemohla jsem volat (od toho telefon je), nešlo přijímat hovory, neustále se sekal a vypínal a dotykový display nereagoval. To jsou ty nejhlavnější závady. Telefonu jsem tedy přehrála software a dva dny celkem fungoval. Do týdne nastaly stejné problémy. Dala jsem tedy telefon reklamovat. Po 14 dnech jsem si telefon mohla vyzvednout, ale zaměstnanec společnosti O2 mi sdělil, že se jim na žádných testech neprojevila a tudíž mi alespoň přehráli software. Do týdne byly závady opět zpátky. Telefon jsem tedy reklamovala podruhé a na stejné adrese společnosti O2. Vypsala jsem si do detailů všechny vady na papír abych něco nezapomněla. Zaměstnankyně mi s úsměvem sdělila "Jooo to oni vám přehrají software a bude to v pořádku." Nestěžuji si na slečnu, byla vstřícná, nelíbí se mi Vaše jednání a postupy při reklamacích.
Přeposílám krátký článek napsaný znalcem: Kupující má právo na výměnu zboží či na odstoupení od smlouvy v případě, že se stejná vada vyskytne po opravě opakovaně, tzn. vyskytne-li se na výrobku ta samá vada, která byla již v záruční době dvakrát reklamována. Totéž právo má kupující i v případě, že zboží trpí více vadami současně, tedy má v době uplatnění nároku z vad alespoň tři odstranitelné vady. Zákon mluví o opakující se závadě (zákon neříká kolikrát) a vy máte právo buď od smlouvy odstoupit, tedy na vrácení peněz nebo na výměnu zboží.
Uvítala bych tedy vrácení peněz z důvodu opakovaných a zároveň více současných vad. Doufám, že mou žádost o odstoupení od smlouvy chápete. Doposud jsem neměla se společností O2 problémy a nerada bych svůj názor měnila.
S pozdravem
Lucie Podlipná
|
Tweet |
V případě, že jsou vytčeny vady, je prodejce povinný se s nimi řádně ve lhůtě 30 dnů vypořádat dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Zároveň v případě, kdy se vada u prodejce neprojeví, není bez souhlasu kupujícího - vlastníka věci - oprávněn do výrobku jakkoli zasahovat.
V případě, že je jakkoli výrobek po uplatnění reklamace bezplatně opraven nebo upraven bez souhlasu vlastníka, je jednání obchodníka považováno za uznání reklamace.
Dobrý den,
nárok na výměnu či odstoupení od kupní smlouvy máte v případě že zařízení má 3 nebo více opakovaných závad stejného typu, 4 nebo více opakovaných závad různého typu, 3 nebo více různých závad současně se vyskytujících, z nichž každá zabraňuje korektnímu používání mobilního telefonu, pokud je telefon neopravitelný a v případě, že servisní středisko překročilo třicetidenní lhůtu na záruční opravu.
Všechny tyto závady však musejí být potvrzeny servisním střediskem, kam je zařízení pro posouzení reklamace zasíláno. Ještě mne napadá, zda potíže s funkčností nezpůsobují aplikace, které máte v telefonu nainstalovány. Pokud jste tak ještě neučinila, pak odzkoušejte funkčnost zařízení při obnovení továrního nastavení bez nainstalování dalších aplikací. V případě přetrvávajících potíží zařízení reklamujte na jedné z našich prodejen s podrobným popisem závady.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.