Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupily jsme televizi SHARP v planeo elektro Znojmo a první reklamace byla po čtyřech měsících televize se sama zapínala reklamace uznána a opravena.Po téhle opravě se u televize stále přehazují programy.Po naladění a následném poskládání programů se programy tak po měsíci někdy i za déle rozhází a nezůstanou seřazeny ani favoritní prostě vše se rozladí .Tohle bylo reklamováno již čtyřikrát z toho jednou tam jela tchýně a prodavač jí řekl že si má programy napsat na papír a přepínat podle čísel co se jí rozhází,třeba nova 93 atd.takže se nechala odbýt a tellevizi dovezla dmů.Takže já ji doma vzal a zavezl na reklamaci mě si už odbít nedovolily ale problémy stále přetrvávají televize se stále rozlaďuje a reklamace nejsou uznány že se závada neprojevila,jenomže to mají naladěný tri týdny a nic a doma je to za měsíc a půl rozladěný tak prosím o radu co mám dělat.Poslední reklamaci už jsem nepřevzal protože opět vyjádření servisu znělo po naladění se závada neprojevila reklamace neuznána.Na prodejně mi začly nadávat že to musím podepsat.Já nepodepsal a napsal svoje vyjádření na protokol od Panea na protokol od servisu mi to nbilo dovoleno prtože ho prodavač sebral a neumožnil mi to tam napsat.
TV,LC 40CFE6242,SHARP výrobní číslo Z40CF622EB416962012508
Při poslední reklamaci jsme žádaly odstoupení od kupní smlouvy ale byla zamítnuta pro neuznání reklamace.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li však od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu naopak spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.