Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.02.2012 jsem zakoupil na provozovně Brno - Kr. Pole zdravotní matraci určité tvrdosti se zárukou 10 let na tvrdost jádra matrace. Po 5ti letech jsem matraci reklamoval (03.01.2017), neboť v oblasti pánve podstatně změkla - ztratila prezentované vlastnosti a nevyhovovala dalšímu užívání. Dne 02.02.2017 obchodník reklamaci ukončil s tím, že je neuznaná, dále odůvodnil, že ztráta tuhosti matrace odpovídá stáří matrace a době užívání a nelze ji považovat za výrobní vadu. Při nákupu jsem v dobré víře upřednostnil tuto matraci a obchodníka, neboť se mi zamlouvala 10 letá záruka na jádro, kdy bylo prezentováno, že min. 10 let bude disponovat těmito vlastnostmi.
Luxusní sedmizónová matrace ALEXIS VISCO, zdravotní matrace, záruka 10 let na jádro
Předpokládal jsem vrácení peněz nebo výměnu jádra za bezvadné. Matrace je takto změklá již nepoužitelná.
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 5 občanského zákoníku (z. č. 40/1964 Sb.) může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců), v daném případě v délce 10 let. V záručním listě (smlouvě) pak musí prodejce určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou prodlouženou dobu záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.
Proto doporučujeme spotřebiteli prostudovat podmínky poskytnuté prodloužené záruky, v jakém rozsahu a za jakých podmínek byla poskytnuta. Zákon totiž připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu. Záleží v tomto konkrétním případě na tom, zda v době nákupu vozu v roce 2012 byl prodejcem stanoven zužující rozsah poskytnuté prodloužené záruky (například záruka se nevztahuje na přirozenou ztrátu tuhosti matrace), a to prokazatelným způsobem, například v záručním listě, záručním prohlášení a podobně.
Pokud prodávající reklamaci zamítl a písemně zdůvodnil, ale spotřebiteli s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.