Společnost


VK Servis obchodní s.r.o.

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14733Šedý dovoz, reklamace telefon Lenovo P70

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2017, před 8 lety

Veronika Jebavá

Znění stížnosti

Dne 8.12.2016 mi manžel zakoupil u této firmy telefon Lenovo P70.
Dostala jsem ho k vánocům. Po cca 3 týdnech přestal fungovat mikrofon. Jelikož všechny výrobky Lenovo posíláme automaticky na autorizovaný servis i tento telefon tam byl odeslán. Po týdnu mi byl vrácen s tím, že se jedná o tzv. šedý dovoz, který neopravují. Šla jsem tedy na jejich obchodní podmínky, kde uvádí pouze toto :Není-li uvedeno jinak, zboží nepochází z CZ distribuce (není primárně určeno pro CZ trh). Jakožto neznalec jsem si hledala co to znamená a došla k šedému dovozu. Zboží neobsahovalo záruční list, doba záruky byla na faktuře zkrácena na 12 měsíců a reklamace pouze u nich. Otevřela jsem Heureku, kde je tento shop dobře veden v recenzích a v diskusi jsem se nestačila divit. Samá kritika. Napsali jsme tedy do VK servis s tím, že požadujeme vrácení peněz za šedé zboží, které je navíc k reklamaci. Bylo nám odpovězeno, že jsme porušili podmínky tím, že jsme zboží odeslali na reklamaci na Lenovo a ne jim. Tudíž nám peníze za telefon odmítají vrátit. A zřejmě tímto i opravit, což se bojím zaslat, dle recenzí ostatních.


Produkt

Telefon Lenovo P70


Požadované řešení

Vrácení peněz za zboží z šedého dovozu, které rozhodně nechci (ani riskovat případné další reklamace, kdo ví jestli kladně vyřízené)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2017 13:05, před 8 lety

Zkrátit dobu pro uplatnění práv z vadného plnění je možné pouze u použitého spotřebního zboží a to maximálně na polovinu zákonné doby. Pokud bylo zboží zakoupeno jako nové, je možné uplatnit práva z vadného plnění z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží.

Nemá-li věc vlastnosti, které prodávající v nabídce inzeroval, a které byly se spotřebitelkou ve smlouvě sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci (výrobek z české distribuce). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud prodávající nepřijme reklamaci (důvodem pro nepřijetí reklamace rozhodně není to, že telefon byl nejdříve zaslán k reklamaci jiné osobě), dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2017 16:08, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.