Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 8.12.2016 mi manžel zakoupil u této firmy telefon Lenovo P70.
Dostala jsem ho k vánocům. Po cca 3 týdnech přestal fungovat mikrofon. Jelikož všechny výrobky Lenovo posíláme automaticky na autorizovaný servis i tento telefon tam byl odeslán. Po týdnu mi byl vrácen s tím, že se jedná o tzv. šedý dovoz, který neopravují. Šla jsem tedy na jejich obchodní podmínky, kde uvádí pouze toto :Není-li uvedeno jinak, zboží nepochází z CZ distribuce (není primárně určeno pro CZ trh). Jakožto neznalec jsem si hledala co to znamená a došla k šedému dovozu. Zboží neobsahovalo záruční list, doba záruky byla na faktuře zkrácena na 12 měsíců a reklamace pouze u nich. Otevřela jsem Heureku, kde je tento shop dobře veden v recenzích a v diskusi jsem se nestačila divit. Samá kritika. Napsali jsme tedy do VK servis s tím, že požadujeme vrácení peněz za šedé zboží, které je navíc k reklamaci. Bylo nám odpovězeno, že jsme porušili podmínky tím, že jsme zboží odeslali na reklamaci na Lenovo a ne jim. Tudíž nám peníze za telefon odmítají vrátit. A zřejmě tímto i opravit, což se bojím zaslat, dle recenzí ostatních.
Telefon Lenovo P70
Vrácení peněz za zboží z šedého dovozu, které rozhodně nechci (ani riskovat případné další reklamace, kdo ví jestli kladně vyřízené)
|
Tweet |
Zkrátit dobu pro uplatnění práv z vadného plnění je možné pouze u použitého spotřebního zboží a to maximálně na polovinu zákonné doby. Pokud bylo zboží zakoupeno jako nové, je možné uplatnit práva z vadného plnění z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží.
Nemá-li věc vlastnosti, které prodávající v nabídce inzeroval, a které byly se spotřebitelkou ve smlouvě sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci (výrobek z české distribuce). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud prodávající nepřijme reklamaci (důvodem pro nepřijetí reklamace rozhodně není to, že telefon byl nejdříve zaslán k reklamaci jiné osobě), dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.