Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stěžuji si na Českou poštu (ČP), která nenaplnila zaplacenou službu. Objednal jsem si doručení balíku do ruky z eshopu. Dne 1. 2. sjem obdržel sms o doručovaní balíku. Ve schránce jsem 2. 2. 2017 našel oznámení o uložení zásilky - adresát nezastižen (menželka je na rodičovské dovolené ale může se to stát). Na webových stránkách jsem využil bezplatní služby a zažádal o změnu termínu nebo způsobu doručení. 2.2. o 11:18 jsem potvrdil požadavek a zadal autorizační kód doručen v SMS. Toho samého dne
2.2.jsem o 15:21 obdržel další SMS "Dobrý den, dnbes 2.2. Vam budeme dorucovat zasilku DR017525xxxx od YYYYYna adresu ZZZZZ".
3.2. 16:17 jsem obdžel další SMS s textem "Omlouvame se, ale Vami zvolenym dispozicim Znovu dorucit zasilku nezy 8. a 16. hodinou zadane dne 2.2. k zasilce DRxxxx nemuzeme vyhovet ve stanovenem case z duvodu prekazky na strane posty. O dalsim pohybu zasilky Vas budeme informovat ....
Mnou zvoleny termin si stanovila ČP a potvrdila ho, omluvu zaslala den poté, resp. 2 dny protože 16:17 jsem již na postu nemohl osobně, byla již zavřena (menší obec).
Dle zaslané textace jsem mylně očekával, že balík doručí v jiném možném termínu. Když zásilka nedorazila ani 6.2., zažádal jsem o prodloužení uložení zásilky a o další doručení. 15:24 jsem zadal autorizační kód pro potvrzení žádosti.
Paradox toho celého je, že v období mezi 2.2. a 6.2. se u nás pracovníci České pošty zastavili asi 4x aby doručili další zásilky, balíky a dopisy.
To všechno se prostě může stát a není důvodem ke stížnosti, ale ...
Dnes, 8.2. jsem se zastavil na poště abych si balík převzal, balík je na manželku takže jsem měl její OP a paní potvrdila, že balík se zde nachází, ale nemůže mi ho vydat. Nedokázal jsem doložit, že jsem manžel a tak jsem se pta, proč mi balík nebyl doručen na 2 vyžádání. Pani ochotně vysvětlila, že ČP měla problém s vozidly, protože byla kalamita a že za to nemůže a o požadavku o doručení neví. Na dotaz proč nebyl ani jeden požadavek vyřízen padla stejná odpověď, já za to nemůžu, já o tom nevím. Balík Vám bude doručen při nejbližší pochůzce, zítra.
Předmětem stížnosti je zavádějící komunikace ČP, absolútní nefunkčnost on-line portálu, který funguje autonómně, krásně komunikuje a věřím, že by k
opakovanému doručování mohlo docházet donekonečna, protže tento systém nekomunikuje s lidským faktorem.
Balík do ruky
Cílem stížnosti je poukázat na nefunkčnost on-line systému změna doručení a požadavek na nápravu. Kompenzaci nepožaduji, služby ČP přestávám používat, ale neexistuje možnost jak tento moloch kontaktovat.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman