Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14737Zruseni telefonické smlouvy bambusovych ponozek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2017, před 8 lety

Petr Ambrož

Znění stížnosti

5.2.17 jsem telefonicky souhlasil se zasláním vzorku bambus ponožek za 29Kč s tím, že mi pak budou chodit 3x do roka další MIX již za 318,- Kč, ale to si budu moci rozmyslet a odběr odhlásit na webu či telefonicky. Myslím, že to byla tato firma Westerfield (to jsem dobře nerozuměl), ale ze Švýcarska to bylo určitě.
Až po ukončení hovoru jsem se začal o to zajímat a zjistil na internetu, že jsem asi naletěl. Jednak že ta firma je mimo EU zákony, jednak že s odhlášením mohou být problémy.
Takže bych rád souhlas zrušil, ale na číslo 226510374 co mi volalo, se již nelze dovolat, abych ověřil co a u koho jsem si objednal (nebyl jsem tehdy soustředěný).
Zkusil jsem zavolat na Westerfield na číslo co je na webu 227191214, na podruhé úspěšně. Mě ale nemají ještě v databázi, abych mohl něco udělat. Prý až tak za 14 dní. A to je právě ta lhůta pro možné zrušení smlouvy, takže už ji nebudu moci zrušit před odesláním vzorku.
Budu muset tedy vyčkat, až co mi příjde a pak nějak postupovat. Nicméně jsem sepsal "Oznámení o odstoupení od smlouvy" dle nějakého vzoru a kopii poslal na adresu jak popisujete (P.O Box 18, Praha 2), doporučeně s dodejkou. Teď si nejsem jistý, zda to měl být originál nebo kopie.
A budu muset čekat v nejistotě, jestli to náhodou zabere a nebo jestli něco nepříjde.


Produkt

bambusové ponožky MIX barev


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy na zasílání zboží i vzorku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2017 13:28, před 8 lety

Lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavřené se spotřebitelem za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku začíná běžet teprve od převzetí zboží spotřebitelem. Pokud spotřebiteli nebylo zboží zatím doručeno, lhůta pro odstoupení od smlouvy ani nepočala běžet. Spotřebitel však může odstoupit od smlouvy i před započetím běhu této lhůty.

Pokud spotřebitel odstoupení od kupní smlouvy zaslal na správnou adresu a má dodejku, kterou může prokázat zaslání dopisu, pak lze tvrdit, že řádně odstoupil od uzavřené kupní smlouvy po telefonu se společností Westerfield. Na zboží, které spotřebitel obdrží až poté, co odstoupil od smlouvy, je nutné nahlížet jako na neobjednané plnění podle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové zboží nemusí spotřebitel přebírat, platit ani vracet.

Z důvodu předcházení budoucím sporům doporučujeme spotřebiteli, aby v případě, že zboží dorazí, zaslal společnosti doporučeně a s dodejkou dopis Odmítnutí neobjednaného plnění, ke kterému je třeba přiložit kopii učiněného odstoupení a kopii dodejky. Vzor takového dopisu lze nalézt v následujícím odkazu: https://www.dtest.cz/clanek-3501/odmitnuti-zasilani-neobjednaneho-zbozi

Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2017 17:43, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.