Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#14738O2 TV Air - neohlášená změna ceny

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2017, před 8 lety

Iva Drápalíková

Znění stížnosti

V říjnu 2015 jsem si aktivovala službu o2 TV Air za cenu 249,- Kč měsíčně. Smlouva na dobu neurčitou, dle chatu s o2 z 21.10.2015 12:47:56, nákupní asistent K. J., se zrušení této služby provádí do druhého dne. V lednu 2017 faktura dorazila cca o 14 dní později než obvykle a cena byla náhle 399,-Kč. Ani slovo vysvětlení na této, či předchozí faktuře, ani jiné upozornění, že dojde k výraznému zdražení. Obrátila jsem se na o2 s žádostí o vysvětlení – chat z 22.1.2017 18.34.32, operátor Světlana. Bylo mi řečeno,že bohužel dle současného ceníku služba má nyní tuto cenu. Požádala jsem o okamžité zrušení služby, přičemž mi bylo v souladu s chatem před objednáním opět sděleno, že deaktivace proběhne nejpozději do 24 hodin a ještě v době tohoto chatu, který se dále týkal reklamace faktury, mi bylo sděleno, že služba byla deaktivována.

Dnes jsem obdržela zmatečnou zprávu o vyřízení reklamace č. 1-48468858356. Vyjádření o2 je v rozporu s informacemi od pracovnice chatu a v rozporu s ceníkem, kde již služba o2 TV Air za 249,- Kč není uvedena a je uvedena cena 399,- Kč. Z vyjádření p. H. plyne, že reklamace je neoprávněná, že postup o2 byl zcela korektní po technické i administrativní stránce a vyúčtování bylo v souladu s Ceníkem. Současně je ovšem také uvedeno, že se o2 omlouvá za vyšší cenu, že šlo o doúčtování z minulého měsíce (nijak neupřesněné!) a tedy přechodné !)zvýšení ceny a v dalším vyúčtování bude cena opět uvedena správně. Rozpory pokračují konstatováním, že jsem měla minulý měsíc službu o2 TV zdarma. Netuším, který minulý měsíc to měl být, když mi každý měsíc přišla faktura, kterou jsem samozřejmě zaplatila. Zjistila jsem, že v prosincové faktuře je uveden konec zúčtovacího období 7.12.16 a v lednové počátek 20.12.16, takže by se dalo říct, že jsem měla zdarma oněch 13 dní, to by ovšem nemohlo dojít ke zvýšení ceny v lednu, které je zdůvodněno právě doúčtováním minulého období (o čemž ale na faktuře není ani slovo!). Takže za 1) žádná služba zdarma mi poskytnuta nebyla, 2)navýšení ceny neodpovídá doplatku za oněch 13 dni, což by bylo cca 350,-Kč vč. běžné měsíční platby. Ono údajné dočasné navýšení platby ale přesně odpovídá současné ceníkové ceně služby o2 Tv Air (399,-), z čehož by se dalo dovodit, že správná byla informace operátorky z chatu a ne tvrzení ve vyjádření k reklamaci.
Takto si korektní přístup k zákazníkovi na rozdíl od o2 nepředstavuji a i kdyby o2 byla event. ochotna mi službu od února poskytovat zase za původní cenu 249,- Kč měsíčně, což by se z formulace vyjádření k reklamaci dalo dovozovat, i když, kdo ví, o službu již nemám zájem a TRVÁM NA PLATNOSTI JEJÍ DEAKTIVACE k 22.1.2017. Bohužel nejsem schopná provedení deaktivace ověřit vzhledem k potížím s notebookem, který mám u služby nahlášený, takže pro jistotu zdůrazňuji, že se od uvedeného data již nepovažuji za zákazníka o2 a rozhodně neočekávám fakturu ani na 399,- Kč, ale ani na 249,- Kč, protože služba byla 22.1.2017 zrušena. Dále požaduji přezkoumání vyřízení reklamace vzhledem k výše uvedeným nesrovnalostem. Děkuji za pochopení


Produkt

o2 TV Air


Požadované řešení

Deaktivace služby o2 TV Air k 22.1.2017 a přezkoumání reklamace tak, aby částka odpovídala ceně, za kterou jsem si službu objednala, jelikož na zvýšení ceny jsem nebyla předem upozorněna.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2017 13:43, před 8 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Dohoda o zrušení smlouvy mezi spotřebitelem a zaměstnankyní společnosti je pro společnost závazná, neboť zaměstnankyně jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnankyně podnikatele zavazuje.

Pokud dohoda o ukončení smlouvy nebyla ze strany společnosti akceptována a společnost zamítla reklamaci, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.2.2017 16:08, před 8 lety

Dobrý den,

detailně jsem prošel veškeré sounáležitosti včetně řešení reklamace podané spotřebitelkou a musím uznat, že účtovaná částka nesouhlasí. Spotřebitelka má pravdu v tom, že celková částka (399,- Kč), kterou zaplatila ve vyúčtování od 20.12. do 19.1. je o 45,- Kč vyšší, než by měla být, vzhledem k neúčtování služby za 13 dní.

Služba O2 TV Air je již kompletně z naší strany zrušena, ovšem celou situaci předávám zpět reklamačnímu oddělení s tím, že kolegům všechny detaily doplním. Reklamace bude dořešena maximálně do měsíce od jejího podání.

Upřímně se omlouvám za vzniklé komplikace

S pozdravem
Petr Mišurec

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.3.2017 21:37, před 8 lety


Iva Drápalíková

Hodnocení: