Společnost


ANTALON s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14747Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2017, před 8 lety

Dana Příhodová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 2.1.2017 jsme přes internet na euroking.cz zakoupili napařovací žehličku.
5.1. jsme ji nepoužitou odeslali k reklamaci z důvodu, že má u přívodní šňůry narušené opletení kabelů, porušený teflon a opálený flek na vidlici(kontrolováno elektrikářem).
6.2. přišlo emailem vyjádření ze strany prodejce:
Řešení reklamace: posouzeno servisním střediskem výrobce- bez vady.
Na naši reakci, že vady jsou viditelné na první pohled odepsali:
Vzhledem ke skutečnosti, že jste zboží převzal dne 2. 1. 2017, jakož i k charakteru uplatněné vady v reklamaci dne 5.1.2017, je nepochybné, že vada zboží nebyla oznámena bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. V takovém případě nemáte právo z vadného plnění.
K poškození zboží došlo v důsledku Vašeho zavinění.
Tady si protiřečí, prvně je žehlička bez vady a nakonec si za vadu můžeme sami a to jsme ani žehličku nepoužili.
Vrátit peníze odmítli, vyměnit za jiný kus také, takže máme doma žehličku, kterou máme strach použít.
Takovéhle neseriózní jednání by procházet nemělo, nevíme však, jak postupovat dál. Budeme vděčni za jakoukoliv pomoc.
Děkuji Příhodová


Produkt

Napařovací žehlička Singer SNG522/08, výrobní číslo 8032817500499


Požadované řešení

Žádali jsme o výměnu za jiný bezvadný kus nebo vrácení peněz, nebylo nám vyhověno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2017 12:56, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, což bylo spotřebitelem v daném případě splněno.

Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení. Pokud prodejce reklamaci zboží zamítl z nikoli zákonného důvodu, doporučujeme spotřebiteli její zamítnutí rozporovat s výše uvedenou právní argumentací, popřípadě se obrátit na státní dozorový orgán Českou obchodní inspekci k provedení kontroly podnikatele, v krajním případě je třeba se domáhat práv z odpovědnosti za vady v občanskoprávním soudním řízení.

Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2017 17:03, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.