Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.9.2016 jsem si u této firmy objednal nové vytápění domu včetně zplyňovacího kombinovaného kotle Atmos C20 S. Kotel nelze provozovat dle manuálu od výrobce a neustále se přetápí. Proto jsem dne 14.11.2016 zaslal e-mailem panu Královcovi reklamaci s popisem závad, které požaduji odstranit. Na e-mail mi neodpověděl žádný ze zaměstnanců firmy, ikdyž jsem s nimi po e-mailu komunikoval v době hrazení faktury. Po telefonické urgenci, kdy mi bylo sděleno panem Královcem, že e-mail nepožívá a že na něj nechodí, ale že pošle svého syna, který učiní nápravu. Syn sice přijel, ale závady neodstranil. Po několika telefonátech jsem dne 5.12.2016 zaslal druhou reklamaci a to písemnou formou doporučeně s dodejkou. Pan Královec ( majitel firmy ) přijel druhý den i se synem a bylo mi vysvětleno, jak mám topit a že topím špatně. Jelikož jejich rada byla v rozporu s manuálem výrobce kotle a závady opět nebyly odstraněny, kontaktoval jsem telefonicky pana Lukáše Korela z technického oddělení firmy Atmos, který mi velmi ochotně vysvětlil, že topím správně a že je chyba na straně instalatérské firmy. Podotýkám, že obě reklamace probíhaly v rozporu se zákonem, neboť mi ani v jednom případě nebyl vystaven reklamační protokol a při třetí osobní reklamaci v samotném sídle firmy jsem byl sprostě vyhozen. Dne 6.1.2017 jsem panu Královcovi zaslal doporučeně dopis s dodejkou a jako věc jsem uvedl nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace a požadoval 15% slevu z celkové částky zakázky tj. 138.363 kč. Na tuto výzvu mi dosud neodpověděl.
Rád bych Vás tímto co nejsrdečněji požádal o pomoc při řešení mého problému. Předem děkuji a přeji hezký den...
Kotel Atmos C20 S kombi ( zplyňovací uhlí, dřevo )
Rád bych trval na své slevě a to 15% z celkové částky ( tj. 20.754 kč )
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě.
Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku. Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.