Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost provozuje parkoviště u ÚAN Praha-Florenc na adrese Na Florenci 25. V ceníku uvádí hodinové parkovné osobního automobilu 45,- Kč a zvýhodněné parkovné 240,- Kč/12 hodin, resp. 400,- Kč/24 hodin. Při platbě za stání v délce 21 hodin ovšem platební automat účtoval 945,- Kč (tedy sazbu bez zvýhodnění). Přivolaný pracovník obsluhy parkoviště konstatoval, že zvýhodněná sazba je poskytnuta pouze při platbě předem, na to však český zákazník není v ceníku upozorněn. Dodatečně bylo zjištěno, že v anglické verzi ceníku toto uvedeno je. Tuzemský spotřebitel má být ovšem o ceně služby informován v jazyce českém, nikoliv anglickém. Obsluha parkoviště se dále reklamací nechtěla zabývat a zalezla do své "budky"."
parkoviště "POD MAGISTRÁLOU"
Vrácení rozdílu mezi skutečně účtovanou částkou a zvýhodněnou sazbou uvedenou v ceníku, tedy částky ve výši 545,- Kč.
|
Tweet |
Neuvádí-li poskytovatel služeb správnou informaci o ceně, dopouští se tak klamavého jednání, které je v rozporu s § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření.
Informace o ceně poskytované služby by měla být zpřístupněna pro spotřebitele vhodným způsobem, a to viditelně a srozumitelně. Písemná informace o ceně musí být poskytnuta v českém jazyce dle § 11 zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Jsme přesvědčeni, že došlo k nedorozumění, veškeré informace včetně uvedení cen a způsobu jejich úhrady za parkování jsou na citovaném parkovišti uvedeny v českém jazyce. Se stěžovatelem jsme připraveni situaci vyřešit, a to prostřednictvím pracovníka odpovědného za provoz parkoviště, kterým je pan Michal Navrátil, tel. 221 895 374, e-mail: navratil@uan.cz a na něhož se klienti parkoviště mohou obracet (tato informace i kontakty jsou rovněž na parkovišti zveřejněny)."
Společnost ČSAD Praha holding a.s. se dále rozhodla, že nebude využívat služby smírného řešení sporů VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.