Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den
Rád bych věděl, co mám dělat v situaci, kdy jsem využíval internet od O2 do léta 2015. V červnu 2015 mi vypršela smlouva, kdy jsem, ještě v době před jejím vypršením (hovory: 22.5.2015 a 1.6.2015), zažádal o zrušení internetu a neprodlužování smlouvy z důvodu stěhování. Dali mi výpovědní lhůtu dvou měsíců, kdy jsem zaplatil za internet dvojnásobnou cenu (původních cca 500,- se zvedlo na cca 1.000,-).
Ovšem internet nezrušili a dále si účtovali měsíční poplatky. Následně po mne O2 požaduje necelých 9.000,- za nějakých 8-9 měsíců kdy jsem internet nevyužíval. (1.8. 2015 - 31.3. 2016)
Vzhledem k tomu, že byl pravděpodobně i internet omezený, z důvodu neplacení, jedná se o nejdražší internetovou službu, kdy je měsíční částka 1.000,- požadována za kilobajtovou rychlost.
Bohužel se doma nezdržuji a cestuji, dostalo se to nyní do fáze, kdy po mne chce exekutor 17.500,- a uvalil mi blokaci účtu a dal plombu i na mou nemovitost v hodnotě cca 8 milionů.
O tomto jsem se dozvěděl nyní, z blokace účtu a následném zjišťování skutečností.
Internet
Částku exekutorům zaplatím, ale následně toto budu požadovat po společnosti O2, jelikož se jedná o naprosto neuvěřitelné jednání a budu požadovat kompenzaci. V krajním případě se obrátím na soud s žalobou a budu celou situaci řešit mediálně skrz známé z FTV Prima, kdy poukáži na to, že internet od O2 člověka může připravit o barák.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo vznést požadavek, aby smlouva či její samostatná služba nebyla automaticky prodlužována. Musí to však učinit v souladu s obchodními podmínkami, tedy způsobem a ve lhůtě určené operátorem.
Podle zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. V této lhůtě by spotřebitel měl zaslat společnosti požadavek na ukončení smlouvy či služby, a to způsobem, který určí.
Pokud by společnost o možnosti ukončit smlouvu neinformovala, potom by porušila zákon a Český telekomunikační úřad by mohl udělit pokutu. Spotřebitel by mohl rovněž namítat neplatnost takového automatického prodloužení smlouvy.
Dobrý den,
zkontroluji, z jakého důvodu byla služba účtována dále. Jen Vás poprosím o nějaký identifikační údaj, abych mohl dohledat zmiňované hovory a zjistit, co přesně se stalo. Uvést můžete telefonní číslo linky, nebo referenční číslo plátce z faktury.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Měla by to být linka: 283 923 327
Jako přijde Vám to někomu normální? Abych platil za internet 500,- a když zavolam, že nechci smlouvu dál prodlužovat, abych dostal dva měsíce výpovědní lhůtu za dvounásobnou částku a ještě mi byly účtovány další a další měsíce?
Pochopil bych, že mě odpojíte třeba po třech měsících, ale tohle je prostě nepochopitelné.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
děkuji za číslo linky. Vše jsem díky němu dohledal.
Výpověď služby jste hlásili na infolince dne 1. 7. 2015 (osoba představující se jako paní Štarková). V telefonátu jste uváděli, že se službu rušíte z důvodu stěhování. Operátor z oddělení péče o zákazníky i operátorka z oddělení rušení služeb Vám sdělili, že zasílají kód pro potvrzení telefonické výpovědi, který je nutné nahlásit. Zároveň bylo odstraněné automatické prodloužení závazku, aby nebyla při rušení vystavena sankce, neboť závazek Vám končil v průběhu šestitýdenní výpovědní lhůty. K prodloužení závazku tedy nedošlo. Bohužel však ani z Vaší strany nedošlo k nahlášení kódu pro potvrzení výpovědi. Tento kód chodí do 5 dní a operátorka z oddělení rušení služeb uvedla také, jak postupovat, kdyby náhodou kód nedorazil.
Služba byla tedy účtována dále a po uplynutí závazku v nezávazkové ceně tarifu, proto můžete vidět na fakturách navýšení ceny. Služba byla zrušena až dne 29. 3. 2016 a to pro neplacení. Než došlo ke zrušení služby, volali jste dne 14. 9. 2015 na naší infolinku s žádostí o zapojení služby (že dlužné faktury uhradíte na prodejně, což jste také provedli).
Dle výše uvedeného je nutné sdělit, že jsem nenalezl chybu na naší straně. Výpověď byla v červenci hlášena telefonicky, avšak nebyla potvrzena a tím pádem nedošlo ke zrušení služby. Závazek prodloužen nebyl, proto byla účtována vyšší nezávazková cena tarifu dle ceníku. Děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.