Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, chci podat stížnost : poslala jsem odvolání na nepojízdné auto, které jsem zakoupila v aaa auto Chomutov 14.1.2017 a hned druhý den jsem tam jela se světli za 5 dní ze startováním a do 14 dní s nepojízdností a protokolem s vady od Kia ASAS. Dnes mi volaly že mojí reklamaci neuznávají. Mám auto pojištěné proti skrytým vadám , které podle protokolu jsou. Chtěla bych alespoň tyto vady odstranit. Jsem student a bohužel na tyto opravy nemám peníze a auto jsem si zakoupila pro dojíždění na vysokou školu. Jednání s jak v Chomutově tak v Teplicích hrůza .Přeposílám moje odvolání a prosím o vyjádření. Děkuji
Odvolání na nepřiznání reklamace č. 308202 Kia Pikanto
Tímto se odvolávám na reklamaci ze dne 3.2.2017, č. 308202
z důvodů nesouhlasu z odůvodnění zamítnutí. Prodávající mě neupozornil na vady, které jsem zjistila v Autoservis Kia Asas kopii již máte u první reklamace a také na vady, které byly v protokolu zapsány jako funkční a přitom podle Autoservisu Kia Asas totálně nefunkční.
Reklamuji závady o kterých jsem nebyla informovaná v PROTOKOLU O ZKUŠEBNÍ JÍZDĚ A PŘEDÁNÍ VOZIDLA
1. únik oleje z vany motoru (protržená vana motoru)
2. spojka na výměnu + spojkové lanko (v této chvíli spojka nefunkční)
3. imobilizér – chyba transporderu, chybné přiřazení klíče (někdy nestartuje)
4. přebroušený kabelový svazek o řemenici serva
5. bezpečnostní pás na výměnu – nutná výměna přepínače pásu
Auto je nepojízdné a při průběhu reklamace, jsem ho chtěla odstavit v AAA auto Teplice, jelikož mě tam odtáhla odtahová služba kde semnou sepsal prodávající AAA auto Teplice do reklamačního protokolu, co jsem již měla v ruce, že mi nemůže přijmout auto a mám ho odstavit na parkovišti naproti AAA auto u Lidlu v Teplicích. Auto je nepojízdné a do dnešního dne stojí u Lidlu v Teplicích.
Chci také zdůraznit, že jsem u Vás pojištěna na skryté vady auta č. CAD_110163, na které se tyto skryté vady vztahuji a měli by se odstranit na náklady této pojistky za kterou jsem zaplatila u Vás 4000 Kč.
Žádám o odstranění výše uvedených vad vozidla.
Auto Kia Pikanto SPZ - 3U19908
Odstranit skryté vady , popřípadě vrátit peníze za auto .
|
Tweet |
Záruka na použité zboží (ojeté vozy) je 24 měsíců, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na době kratší, která ovšem nesmí být kratší než 1 rok podle § 2168 občanského zákoníku. Zákonná záruka za vady se vztahuje i na ojetý automobil a prodávající je povinen reklamaci uznat. Jedině, pokud by prodávající prokázal, že se jedná o vadu, o které spotřebitel před převzetím věděl, pak by mohl prodávající reklamaci zamítnout s odkazem na § 2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Muselo by tedy být v kupní smlouvě uvedeno, že automobil má spotřebitelem následně zjištěné závady.
Druhým důvodem, pro který může prodejce zamítnout reklamaci, by bylo tvrzení, že vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou automobil měl při převzetí ve smyslu § 2167 písm. c) občanského zákoníku. Je však opět na prodejci, aby toto prokázal, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že ve lhůtě 6 měsíců od převzetí věci byla věc vadná již při převzetí. I tak je ale při komunikaci s autobazarem vždy dobré obstarat si od servisního technika vyjádření, že daná vada nevznikla z důvodu běžného opotřebení vozidla.
Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Je třeba rozlišovat reklamaci vozu od nahlášení pojistné události, pro které platí přesně stanovené podmínky zaplaceného pojištění a hlavně stanovené výjimky. Podmínky poskytování pojistného plnění vycházejí z konkrétního znění smlouvy. Ze smlouvy je třeba zjistit na jaké vady se pojištění vztahuje.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážená paní Dlouhá,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla a poskytnutá sleva. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
Vaše sleva , kterou jsem si vyžádala u prodejce nebyla poskytnuta na opotřebení auta. Jen jsem požádala prodejce , zda by nám nemohl dát slevu jako by to udělal, každý kupující. Jsem velice zklamaná jak odbýváte poctivé lidi a hlavně studenty kteří si šetří na první auto a hlavně jim doporučíte tyto ojetiny kteří vydrží jen pár kilometrů .Ale co se můžu divit měla jsem si o Vás nejdříve přečíst recenze a pak bych věděla co si musí a nemusím ohlídat při kupování auta u Vás. A také mi mrzí že prodejce mi doporučil toto auto a ani mě nenechal si sednout při zkušební jízdě za volant. Jen mi toto auto doporučil a řekl mi že je výborné pro první jízdy , že i jeho syn ho má. Tak netuším proč tam máte tyto prodejce kteří chtějí mít jen další čárku za prodej auta.
Byla-li spotřebitelce z důvodu na věci, na kterou byla spotřebitelka předem upozorněna, poskytnuta sleva z ceny prodávané věci, není možné tuto vadu reklamovat. Spotřebitelka by však musela být před uzavřením smlouvy výslovně upozorněna na onu konkrétní vadu. Odpovědnost prodávajícího z vadného plnění ale nezaniká poskytnutím slevy odůvodněnou běžným opotřebením vozidla.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: