Společnost


Československá obchodní banka, a. s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14770Neakceptace platne plne moci (starsi 3 mesice)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 22 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2017, před 8 lety

Michal Kovarik

Znění stížnosti

Dobrý den,

rád bych si od Vás nechal poradit. Můj tatínek utrpěl před dvěma lety těžkou mrtvici, od té doby je upoután na lůžko, mluví jen minimálně a jeho schopnost starat se o své věci je nulová. Proto jsem před dvěma lety nechal vyhotovit konkrétní plné moci na vyřešení jednotlivých agend. Jedna z těchto plných moci je vyhotovena i na zrušení jeho bankovního účtu.
V bance mi ovšem poslali vyjádření, že plnou moc neakceptují, protože je starší než 3 měsíce. Dle mojí advokátky není možné ze strany banky takto postupovat, dle právního předpisů tohoto státu se jedná o platnou plnou moc.
Vyhotovení nové plné moci v tomto případě je značně netriviální úkon který stojí peníze čas a sychronizaci všech zůčastněných. Pokud by každý postupoval jako banka, tak bych nebyl schopen vyřešit vůbec nic.


prosím o pomoc,

díky
Michal Kovářík


Produkt

Bankovni ucet


Požadované řešení

akceptace platné plné moci dle právniho řádu ČR


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2017 15:31, před 8 lety

Ujednají-li si to strany, zastupuje jedna z nich druhou v ujednaném rozsahu jako zmocněnec. Zmocnitel uvede rozsah zástupčího oprávnění v plné moci. Vyžaduje-li se pro právní jednání zvláštní forma, udělí se v téže formě i plná moc (v tomto případě ve formě veřejné listiny).

Podle § 448 občanského zákoníku zmocnění zanikne vykonáním právního jednání, na které bylo zastoupení omezeno. Zmocnění zanikne i v případě, že je zmocnitel odvolá nebo zmocněnec vypoví. Zmocnění ze zákona tedy nezaniká uplynutím času.

Ani Obchodní podmínky pro účty a platební styk společnosti Československá obchodní banka, a. s. (dále jen OP) neomezují platnost plné moci. Podle bodu 17 OP je s účtem oprávněn nakládat pouze majitel účtu. Jiná osoba než majitel účtu může nakládat s účtem pouze na základě zvláštní plné moci udělené majitelem účtu, na které je konkrétní právní jednání při nakládání s účtem výslovně vymezeno a podpis majitele účtu úředně ověřen. Úřední ověření podpisu se nevyžaduje, jestliže je plná moc podepisována před pracovníkem ČSOB. Za nakládání s účtem se považují veškerá právní jednání, která směřují ke vzniku, změně nebo zániku smlouvy o účtu, včetně udělení zmocnění k nakládání s peněžními prostředky na účtu. ČSOB je oprávněna odmítnout plnou moc, ve které bude uvedeno oprávnění zmocněnce pověřit k jednání za majitele účtu další osobu (tzv. substituční plná moc).

Podle bodu 19 OP je ČSOB oprávněna vyžadovat úřední ověření podpisu na všech písemných právních jednáních klienta, které klient nepodepisuje před zaměstnancem ČSOB. Jiná omezení v OP stanovena nejsou.

Pokud společnost neakceptuje právní jednání učiněné zmocněncem majitele účtu, bude vhodné uplatnit reklamaci. Bude-li reklamace ze strany společnosti zamítnuta, má spotřebitel možnost se obrátit na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a poskytovatelem platebních služeb při poskytování platebních služeb. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 11:00, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.