Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#14781Neuznaná reklamace, špatná diagnostika problému

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 22 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2017, před 8 lety

Lukáš Michálek

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 28. 11. 2016 jsem byl reklamovat mobilní telefon LG G Flex 2 s tím, že nejde zapnout. Mobil mi 27. 12. 2016 vrátili a reklamaci neuznali, protože závada je v kapacitě, na kterou je záruka pouze 6 měsíců (mobil byl koupen 20. 11. 2015) a navrhli mi placenou výměnu v autorizovaném servisu. Souhlasil jsem, ale ať mi prvně přijde na email cenová nabídka. Ta do týdne nepřišla, pouze zpráva o tom, že oprava potrvá déle něž měsíc. Mobil jsem si tedy vzal zpět a šel opravit do neautorizovaného servisu v Brně.
Tam ale pánovi přišla celá záležitost divná a řekl mi, že pokud by problém byl v kapacitě, tak se mobil aspoň nabijí (ale nikdy se nenabije), což ale mobil nedělal, nijak nereagoval na zastrčení do nabíječky a zásuvky. A že závada spíše bude ve funkčnosti baterie (záruka 2 roky).
Tak jsem se s těmito informacemi vrátil do CZC, kde pochybení odmítli, ale navrhli mi, že mobil můžou poslat klidně znovu na posouzení. Odmítl jsem a vrátil jsem se do servisu v Brně s tím, ať mi mobil opraví. Tam mi pán poradil, ať zavolám do oficiálního autorizovaného LG servisu v ČR (Realtime Technologies - stejný používá i CZC a tam, kde to chtěli nechat opravit), kde by mně zdarma mobil opravili (pokud se jedná o záruční opravu).
Tak jsem si v autorizovaném servisu objednal odvoz mobilu. Pro mobil si přijeli, ovšem za pár dní se mobil vrátil, neopravený a se zprávou, že mobil je neopravitelný, nejsou na něj díly a že není určen pro CZ/SK trh. A že si mám žádat o dobropis.
S tímto jsme přišel dne 17. 1. 2017 do CZC, kde si mobil včetně příslušenství vzali a řekli, že do týdne až dvou přijde na email dobropis.
Žádný dobropis nepřišel a 10. 2. 2017 mi akorát došel email, kde reklamaci zamítnuli z důvodu spotřebované baterie (kapacita, 6 měsíců záruka).
Na prodejně přímo od vedoucího pobočky mi pak bylo sděleno, že tento problém není ojedinělý, že se jim každý den vrací několik Flexů 2 se stejným problémem. Navíc údajně mobil je nějaká šedivka z Polska či odkud, nemá tady co dělat a poté ještě řekl, že oni koupili mobil asi za poloviční cenu od nějakého dodavatele, který jim nedal záruku, proto odmítají ihned vracet peníze a reklamace končí až u soudních sporů, kdy si zákazník musí zaplatit soudního znalce na posouzení závady. To jsem se nestačil divit.


Produkt

LG G Flex 2, S/N: 510KPZK097821, IMEI:358379060978216


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz a to v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 12:27, před 8 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.2.2017 20:58, před 8 lety

Dobrý den pane Michálek.

Telefon jste zakoupil jako EU distribuci - viz informace na https://www.czc.cz/lg-h955-g-flex2/167254/produkt , telefon tedy nemusí být výhradně z české distribuce. Opravy a diagnostiky se řeší v autorizovaném servisu LG v Německu.

Rychlé opotřebení baterii u mobilních telefonů je velmi častý jev (vzhledem k četnosti a rychlosti nabíjení). Výrobci garantují životnost baterii pouze 6 měsíců, vzhledem k procesům (chemicko/fyzikálním), které při nabíjení a vybíjení vznikají. Na opotřebení či spotřebování se bohužel záruka nevztahuje. Opotřebení baterie se projevuje nejčastěji úbytkem kapacity, náhodnými restarty či vypínáním zařízení a v neposlední řadě i nemožností zařízení zapnout či nabít. Baterie v podstatě opotřebováním zvyšuje svůj odpor (pokud přesáhne kritickou hranici, stává se nefunkční).

Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.2.2017 10:26, před 8 lety


Lukáš Michálek

Dobrý den, pane Stýblo,

Absolutně nesouhlasím s Vaším vyjádřením.

1. V CZC.cz na prodejně Křenová chtěli mobil poslat na placenou výměnu do servisu v Polsku. Možná, že v Praze to posílají do Německa a na Moravě do Polska. Ale to je teď jedno.

A teď si řekneme pár faktů.
1. Li -Ion baterie mají v průměru vydržet 1000 nabíjecích cyklů. Jeden nabíjecí cyklus je 0 až 100%. Já mobil často nabíjel od 20% do 100%, takže ani ten cyklus jsem nesplnil. Za celých 11 měsíců od koupi, co jsem mobil měl (už jednou byl měsíc na opravě) jsem nabíjel asi 400 cyklů. Takže moje baterie je sotva v polovině toho, co má vydržet.
Můj předchozí mobil Sony Xperia SP (který má teď člen rodiny) už funguje 3 roky a žádný problém s kapacitou nemá.
2. Mobil nelze zapnout ani když se nabijí, tudíž problém není v baterii, ale v základní desce, případně konektoru. Toto mi bylo i řečeno neautorizovaným servisem v Brně, klidně si to seženu i písemně.
Po různých fórech jsem se ptal lidí, kteří měli úplně stejnou závadu, jak jim to bylo v CZC.cz vyřešeno. Většině lidí vyměnili základní desku, některým dokonce vrátili peníze.
3. Žádný úbytek kapacity jsem nezaznamenal. Ještě ten týden, než problém nastal, vydržel celý den a k večeru mu pár % zbylo. Mobil se vypnul sám od sebe, když měl zhruba 60%. Poté, když jsem se ho snažil několikrát spustit, nešel zapnout. Problém přišel náhle, kapacitu rozhodně neztrácel.


Takže Vás a Vaši společnost tímto žádám, abyste mi okamžitě vrátili peníze.

Také žádám o vyjádření dTest.

Lukáš Michálek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2017 12:58, před 8 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. b) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na baterie je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané baterie by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 11:35, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.