Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 30.1.2017 jsem odstoupila od kupní smlouvy. Důvodem bylo to že elektrický krb neodpovídal rozměrům uváděných v inzerátu na e- shpopu. Odstoupení jsem zadala dle pokynů operátorky na tel. č. 225340111 na stánkách Alzy. Bylo mi vygenerováno číslo pro vrácení zásilky. Do zásilky jsem vložila průvodní dopis s číslem účtu a odstoupení od smlouvy. Zásilku jsem předala dopravní službě DPD dne 1.2.2017, ta dne 2.2.2017 v 13:05:14 hod. předala balík na adrese Alza reklamace, Do Čertovous 2658/1, 193 00 Praha 9 panu F......
Jméno mám k dispozici od potvrzení z DPD. Zásilka se od té doby nemůže najít. Pánové na výše uvedeném čísle (jiné bohužel není k dispozici) mně informaci neposkytnou a na otázku vrácení peněz uvádějí, že se musí nejprve dohledat a zkontrolovat vrácené zboží. Jak to Alza udělá, když balík ztratila to nevědi, respektivě vědí. Musí se balík najít a zkontrolovat, odmítají poskytnout telefon na osobu, která má na starosti reklamace na nadřízeného ( prý z důvodu ochraby osobnosti :) ) Balík už hledaji týden. Chtěla jsem vrátit peníze, protože není můj problém, že balík nemůžou dohledat, já mám doklad na to že ho převzali. Peníze prý nevrátí dokud se nezkontroluje vrácené zboží. To se také nemusí najít nikdy. A to na stránkách slibují, že vrací peníze do 1 dne.
Elektricky krb ARDES 372B
Vráceni peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka odstoupí od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží, je společnost povinna vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky na základě kupní smlouvy obdržela, ve lhůtě čtrnácti dní od odstoupení od smlouvy. Společnost není spotřebitelce povinna vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než jí spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží společnosti odeslala.
Má-li spotřebitelka potvrzení, které prokazuje, že zboží bylo společnosti zasláno, je společnost povinna vrátit spotřebitelce peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě. Pokud tak společnost neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Nebude-li společnost plnit dobrovolně svůj závazek, má spotřebitelka možnost vyzvat společnost k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň společnost upozorněna na možnost uhradit svůj dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.