Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Asi po 1,5 roku používání mobilu Xiaomi redmi 2 2gb se telefon zasek, já jej restartoval, ale zůstal na logu výrobce a už nenaběhl. Pokusil jsem se o obnovu, jenže telefon ukázal chybu. Na internetu jsem hledal řešení problému, ale na fóru jsem se dočetl, že je to chyba na interním úložišti specifická pro daný model a že není ojedinělá. Pokusil jsem se telefon tedy reklamovat, jenže bylo zamítnuto s tím, že se jedná o mechanické poškození na základní desce v důsledku pádu, přitom všechny komponenty kromě paměti jsou funkční (dokazuje to naběhnutí do RECOVERY). To hlavní však je, že k reklamaci byly vyfoceny pouze oděrky na rozích telefonu (které vznikly krátce po koupi, poté už byl nošen v gumovém obalu a asi 4 měsíce od problému nespadl). Po prodejci jsem požadoval alespoň fotky s poškozením na základní desce, bohužel jsme se nedomluvili.
Xiaomi Redmi 2 Enhanced (2GB RAM)
Oprava, vrácení peněz nebo alespoň lepší odůvodnění neuznání reklamace (fotky s viditelným poškozením na základní desce)
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Jak již bylo zmíněno pracovníkem dTest, důkazní břemeno je v tomto případě na straně spotřebitele. Nárok spotřebitele nebyl nijak doložen a vyřízení reklamace rozporuje pouze na základě domněnky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Telefon byl předán soudnímu znalci, proto stížnost zde uzavírám.