Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
27.7.2016 jsem v prodejně OKAY v Prostějově kupovala tablet. V prosinci loňského roku jsem jej byla reklamovat, protože šel špatně nabíjet - byl uvolněný otvor a nabíječka z tabletu vypadávala + baterie se rychle vybíjela. Reklamace uznaná nebyla z důvodu mechanického poškození (nejsem si vědoma, protože tablet byl používán do té doby maximálně 3 týdny, navíc s tím museli něco udělat, poněvadž kabel v tabletu již drží dobře a nabíjí se, otázka je, jak dlouho to v pořádku bude fungovat...). Nicméně k reklamaci baterie se obchod v dokladu uzavření reklamace vůbec nevyjádřil. U tohoto tabletu byla uváděná výdrž kolem 8 hodin, vydrží max. 2 - pokud se dívám na video, tak méně. S panem vedoucím se domluvit nelze, mám prý donést znalecký posudek...
Tablet Prestigio Multipad Wize 3027
Vrácení peněz, arogantní chování pana vedoucího prodejny.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den, paní Bürger,
reaguji na Váš podnět týkající se reklamace tabletu Prestigio.
Uvedenou reklamaci neevidujeme na jméno Lenka Bürger, nýbrž na jméno Věra Rolencová, které bylo zamítnutí reklamace také řádně zdůvodněno při ukončení reklamace dne 23. 1. 2017.
Ačkoli reklamaci považujeme za řádně vyřízenou, jelikož se jednalo o neoprávněnou reklamaci mechanického poškození napájecího kabelu, a ačkoli byla tato reklamace vyřízena nad rámec našich zákonných povinností jeho bezplatnou výměnou, rozhodli jsme se pro vstřícné řešení a umožníme Vám odstoupení od kupní smlouvy.
Prosím, nechť se paní Rolencová osobně dostaví na prodejnu OKAY 1017 Prostějov, kde zboží reklamovala a kde jí bude oproti vrácení kompletního a bezvadného zboží vyplacena kupní cena výrobku. Vyplacení proběhne tím způsobem, jakým bylo zboží hrazeno.
Věřím, že toto řešení pro Vás bude vyhovující a celou záležitost tak uzavřeme k Vaší spokojenosti.
Budeme rádi, pokud nám svou zpětnou vazbu sdělíte prostřednictvím hodnocení na tomto portále.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Bc. Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Hodnocení:
Komentář: Velice děkuji pracovníkům DTestu. A děkuji společnosti Okay, že nakonec vyšli vstříc, nicméně v tomto obchodě (určitě ne tedy alespoň v pobočce v Prostějově) už nikdy nic kupovat nebudeme.