Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#14796Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2017, před 8 lety

Miloš Soukup

Znění stížnosti

30.12.2016 jsem u AAA v Brně koupit vozidlo Hyundai Santa Fe 2,4i Country Plus , Vín:KMHSC81BP4U745775.Po zkušební jízdě(cca 3 km) jsem ohlásil prodávajícímu nefunkční ruční a zadní brzdy,zašlá přední světla a dálkové ovládání vozidla.Technik mi řekl, že brzda se potáhne u nich v dílně na lanovodech a bude to dobré, světla si mám očistit zubní pastou a ovladač má vybitou baterií.V rámci prodeje mi dali do ruky tašku,výstražnou vestu a hasicí přístroj (Balíček letní výbavy). Balíček jsem nežádal a nikdo se mě neptal zda ho chci.9.1.2017 bylo vozidlo prověřené autorizovaným servisem který zjistil nefunkční ruční a zadní brzdy,zarezlé ramena a seřizovací prvky přední nápravy-nelze seřídit geometrii, nelze navázat komunikaci s řídící jednotkou vozidla a i po výměně baterie nefunguje dálkové ovládání.11.1. reklamace s kopií protokolu že servisu-zamítnuto vzhledem k opotřebení a stáří vozidla.U řídící jednotky a ovladače je toto nesmysl.6.2.nesouhlas s výsledkem reklamace a nová reklamace.13.2. odeslán doporučený dopis.V klidu domova pak zjištěno, že při prodeji nedodání ani kódové číslo klíčů,ID kód a kód k nouzovému nastartování.Letní balíček nelze vrátit, jelikož byl již vyfakturován, přesto, že jsem jej nechtěl a nikdo mi jej nenabízel.Na základě zjištěných skutečností servisem mi bylo za 136 000kč prodáno vozidlo technický nezpůsobilé provozu na komunikaci.


Produkt

Hyundai Santa Fe 2,4i Country Plus , Vín:KMHSC81BP4U745775


Požadované řešení

Plně uhradit opravu řídící jednotky vozidla, dálkového ovladače,dodat kódové číslo klíčů, kód ID klíčů, kód k nouzovému nastartování vozidla, vrátit peníze za ,, Letní balíček"-tyto závady nepodléhají stáří ani opotřebení způsobené provozem a navíc prodejce o závadách věděl jelikož u každého vozidla prověřuje jak tvrdí 70 parametrů na vozidle.Podílet se částečně finančně nebo poskytnout slevu z ceny při opravě ruční a zadní brzdy a zarezlých ramen a seřizovacích prvků geometrie přední nápravy-vzhledem k prověřování vozidla prodejcem o této závadě také věděl a kupující ji pohledem a prohlídkou nemůže odhalit.V případě nedohodly odstoupení od smlouvy a v plné výši vrácení peněz.Vozidlo má nyní od koupi najeto cca 200 km.Vrátit zcizený doklad o zaplacení vozidla při podávání druhé reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2017 08:20, před 8 lety

U použitých věcí jako jsou ojeté automobily se odpovědnost za vady vztahuje pouze na tzv. skryté vady, tedy na vady, které byly na vozidle již v době koupě a prodávající spotřebitele na ně neupozornil a nesouvisí s běžným opotřebením. V prvních 6 měsících od koupě vozu, tak jako v tomto případě, je to právě prodejce, který musí prokázat v případě řádně uplatněné reklamace, že se o skrytou vadu nejedná, poté se však důkazní břemeno obrací. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny.

Pokud se tedy vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k zákonné domněnce nelze při zamítnutí reklamace uplatněné v prvních 6 ti měsících od převzetí považovat za dostatečné posouzení vady bez osobní prohlídky vozidla. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Pokud by však prodávající trval na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, byla by nutná porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu se jedná. Seznam soudních znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.

Pokud by znalecký posudek prokázal, že se jedná o vady, které byly na vozidle přítomné již v době převzetí a neodpovídají stavu vozidla uvedenému v kupní smlouvě, lze na základě takového posudku rozporovat způsob vyřízení reklamace. Není-li reklamace řádně vyřízena ve lhůtě stanovené § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, zakládá marné uplynutí této lhůty právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebiteli náleží právo od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.

Co se týče vyúčtování tzv. letního balíčku bez souhlasu spotřebitele platí, že směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.

Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.2.2017 10:57, před 8 lety

Vážený pane Soukupe,
mám informaci, že reklamace byla znovu posouzena. Věřím, že jste o tom byl kolegy již informován. Co se týče dokladu o zaplacení vozu, na pobočce lze vystavit duplikát.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2017 06:12, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2017 08:04, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.