Společnost


NoveBarvy.cz

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#1480Neochota vyřídit reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2013, před 11 lety

Jan Vojtěch

Znění stížnosti

Dobrý den,

v září 2012 jsem si koupil fotoaparát Samsung EX1 u výše uvedené společnosti, stál mě bez mála 6000 Kč. Během nadcházející zimy jsem zjistil, že přístroj za nízkých teplot nečte paměťovou kartu, což omezuje jeho použití asi na 4 snímky. Výrobce přitom uvádí jako minimální provozní teplotu 0°C.

Na začátku března jsem tedy foťák poslal na reklamaci. Prodejce sice zareagoval až na druhou výzvu, ale pro zboží si poslal kurýra a vrátil jej v termínu. Bohužel bez opravy. Obchod je totiž polský a česká pobočka se příliš neobtěžovala s překladem závady a při pokojové teplotě se závada prostě neprojevila.

Následovalo opravdu hodně pokusů o další reklamaci. Na emaily nereagovali, takže jsem musel pravidelně volat. Prodejce se vymlouval na to, že se musí nejprve domluvit s výrobcem, což mě jako spotřebitele nezajímá. Podruhé si foťák vyzvedli až na konci srpna.

Po 30 dnech se ptali, s jakými kartami přístroj nefunguje. Napsal jsem, že se všemi, protože je to způsobené teplotou. Navíc jsem pro jistotu přímo do krabice přiložil anglický popis závady. Další den mi volali se stejnou otázkou. Foťák se vrátil po 35 dnech a reklamace nebyla uznána, protože se závada neprojevila. Zpráva z reklamace je obsáhlejší, bohužel polsky.

Nyní se snažím o třetí reklamaci. Natočil jsem instruktážní video, jak závadu zopakovat, a dal jsem ho na YouTube. Momentálně se už asi měsíc čeká na vyjádření výrobce k tomuto videu, respektive na překlad tohoto rozhodnutí. Čekání mě už ale nebaví.

Celkově mě štve, že se prodejce vymlouvá na to, že mu nechce výrobce reklamovat zboží, když já mám záruku u obchodu a ne u výrobce.


Produkt

Samsung EX1


Požadované řešení

Foťák se nedá bez omezení používat a místo toho jen ztrácí na hodnotě. Navíc druhá reklamace trvala déle než 30 dní. Proto by bylo ideální vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2013 16:36, před 11 lety

Za vady zboží i vyřízení reklamace odpovídá prodejce. Vzhledem k tomu, že internetové stránky jsou v českém jazyce, jsou určeny i pro českého spotřebitele a vztahuje se na něj i ochrana spotřebitele právního řádu České republiky.
Dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele náleží kupujícímu v případě, že není reklamace vyřízena včas stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
Vzhledem k tomu, že se jedná o prodejce, který je registrován k podnikání v jiném státě EU, doporučujeme k řešení sporu využít Evropského spotřebitelského centra.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.