Společnost


TelemediaInteracTV Ltd

Počet nahlášených stížností:66
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14807Televizní šmejdi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2017, před 8 lety

Jaroslava Sedláčková

Znění stížnosti

Televizní šmejdi


Vážení, chtěla bych se s vámi podělit o zkušenost s dalšími šmejdy o kterých jsem ještě neslyšela v žádné reportáži a jsou možná horší, než ti na předváděcích akcích. Většina podvedených se asi nikdy nesvěří, že se nechala napálit, ale já se pokusím celou věc popsat.

2. ledna 2017 ve 14 hodin jsem náhodou pustila program TV Barandov a zde probíhala hra s telefonickou soutěží o peníze. První dvě hry velmi rychle skončily s výhrou 500 Kč a začla ta pravá šou. Na obrazovce se pohybovalo asi 30 koček, z nichž tři byly pozměněné oproti ostatním. Paní moderátorka velmi odborně psychologicky zpracovávala diváky s tím, že tato hra je velmi těžká a nasadila cenu 3 tis. Kč, kterou postupně zvýšila na 17 tis. Kč. Já sama jsem se nechala „zblnout“ a zavolala jsem na telefonní číslo 909 909 099. Bylo tam upozornění, že za minutu se platí 90 Kč. Připojila jsem se ve 14.11 hod. a paní v televizi stále lákala diváky, jako že se nikdo nevolá. Ať zavolá, že je to nic nestojí. Mě se v telefonu neustále opakovaly horoskopy a také erotické horoskopy (kdyby si to pustily děti, tak by věděli, kdy a jak mají souložit), asi po půl hodině mě informoval hlas, že mě možná brzy přepojí do studia a že nesmím nic říct jen jméno a odpověď na otázku a následovaly další horoskopy. Já jsem měla již natočeno 45 minut na telefonu a říkala jsem si, že když vydržím, tak vyhraji 17 tis. Kč a lehce zaplatím ten provolaný telefon. Bohužel paní neustále lákala diváky ať zavolají a že bude za minutu končit hra a nikdo si peníze neodnese a ji to bude mrzet atd. Z poslední minuty bylo dalších 10 minut a náhle zazvonil ve televizi telefon a někdo vyhrál 17 tis. Kč a mě odpojili. Čekala jsem na vyúčtování telefonu a to bylo za 51 minut 4 680,- Kč + 80 Kč za platební služby. Takže ani toto vyúčtování nesedělo, protože za 51 minut bych měla platit 4 590 Kč.
Radila jsem se s právníky, ale částka nedosahuje 5 tis. Kč, takže nejde o trestný čin. Přesto si myslím, že by se dalo zjistit kolik takových, jako já viselo na telefonu a kolik si tedy TV na této hře vydělala. Kromě toho si myslím, že se jedná o klamání spotřebitele, když tvrdí, že nikdo nevolá a přitom se tam nedá dovolat, ale spotřebitel je zahrnován informacemi v podobě horoskopů, o které nežádal a do studia tento telefon nejde.
Tento pořad není ani uveden v programu a moderátorka říkala, že takhle odpoledne je to výjimečné, že relace se vysílá v noci a řekla i den a čas dalšího vysílání.


Produkt

vysílání 2.1.2017 od 14 do 15 hodiny.


Požadované řešení

Zrušení pořadu, který okrádá lidi a nepravdivě je láká na zisk, který má ovčem jen televize.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2017 07:22, před 8 lety

V tomto případě se nejedná o státem provozovanou či regulovanou hru, která by podléhala režimu zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, podmínky soutěže tedy určuje provozovatel. Soutěžící by se s nimi měl před vstupem do soutěže důkladně seznámit.

V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti doporučujeme spotřebitelce obrátit se na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz). Za zjištěné porušení ustanovení § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., kterého by se společnost dopustila formou zadání reklamy/teleshoppingového bloku, který by byl nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, tj. podle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může tento ústřední správní úřad v rámci své kompetence udělit společnosti ve správním řízení pokutu, popřípadě uložit opatření k nápravě.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme též spotřebitelce, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Na Evropské spotřebitelské centrum se také můžete obrátit telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. V případě, že ESC zjistí porušení veřejnoprávních norem, mohou případ předat dozorovému orgánu v příslušné zemi dle místních předpisů, který činnost obchodníka prověří.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2017 10:20, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.