Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, moje žena, Petra Večerková , Skopalíkova 1885, Kroměříž , si objednala přes tento eshop brýle, které po dodání vrátila zpět v zákonné lhůtě a požadovala navrácení peněz za zboží. Do této chvíle se s ní nikdo nespojil a ani peníze se jí nevrátili. Podotýkám, že produkt byl vrácen nepoškozený, v původním obalu a v zákonné lhůtě. Na mobilní čísla nikdo nereaguje a ani na email, tudíž žádná konverzace z jejich strany. Děkuji předem za vyřízení, Večerka
Brýle
Požaduji navrácení peněz za vrácené zboží.
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy je ze zákona možné jen ve stanovených případech. Jednou z těchto možností je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí věci, pokud šlo o nákup na dálku (tzn. přes internet, telefon,… - § 1820 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku spotřebitel nemá nárok na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o věc upravenou podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (ale musí jít skutečně o individuální přání spotřebitele – například nábytek na míru, zboží s rodinnou fotkou atd.), nemyslí se tím např. zboží určité barvy a určité velikosti, které má prodejce v nabídce a které si spotřebitel pouze zvolil).
Pokud prodejce provozuje e-shop a zákazník by se pokusil vrátit ve 14 dnech věc vyrobenou podle jeho požadavků, může ho odmítnout z důvodů zmíněných výše. Pokud si však spotřebitelka objednala zboží, které tvoří standardní nabídku a nenechávala si zboží jakkoliv upravovat pro svoji osobu, má pak skutečně podle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od doručení zboží.
Dle směrnice EU o právech spotřebitelů nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, pokud předmětem této smlouvy bylo dodání zboží vyrobeného podle jeho požadavků nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, to je stanoveno v čl. 16 písm. c) této směrnice. V čl. 2 odst. 4 je pak vysvětleno, co se myslí zbožím vyrobeným podle požadavků spotřebitele - jedná se o takové zboží, které není prefabrikováno a které je vyrobeno na základě individuálního výběru nebo rozhodnutí spotřebitele, přičemž obě podmínky musí být splněny zároveň.
Podle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Odstoupí-li spotřebitelka od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslala. Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.