Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4. ledna 2017 mi přišel balíček se zbožím které jsem objednával na eshopu mroauto.cz
Dne 16. ledna jsem zboží nerozbalené odeslal českou poštou zpět prodejci jelikož jsem jej již nepotřeboval.
Dne 18. ledna byl balíček doručen. Tudíž 14-ti denní lhůtu jsem splnil.
Prodejce přesto tvrdí, že jsem lhůtu překročil. Vymlouvají se a peníze nechtějí vrátit prý čekají na posouzeni dodavatelem dílů. Já ale kupoval zboží od mroauto.cz a nějaké jejich řešení s dodavatelem se mě netýká.
Na emaily přestali reagovat a když se tam dovolám tak jen že mám počkat. Tak čekám a už mě dochází trpělivost.
Faktura číslo: 1172017
Objednávka číslo: 1342017
Brzdové kotouče a destičky a svíčka zapalovací.
Okamžité vraceni peněz.
|
Tweet |
Ze zákona lze od smluv uzavíraných distančním způsobem odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno. Z uvedeného plyne, že lhůta pro odstoupení byla v tomto případě zachována.
Podle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Spotřebitel však uvádí, že tak již učinil.
Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.