Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem v eshopu eobuv zimní polokozačky Lasocki. Boty jsem měla jednou na sobě a zjistila jsem, že do nich teče. Boty měly nedolepenou podrážku již z výroby. Vada se projevila ihned po nákupu a neprodleně jsem reklmovala. Požadovala jsem vrácení peněz, stejné boty již obchod neměl k dispozici.
Nyní jsem obdržela informaci, že boty byly opraveny, a že výrobce může zboží opravit, i když zákazník zvolil jinou variantu. Jedná se o sezónní obuv, koupeno v prosinci, obuté byly v lednu, teď jsou již 3 týdny v reklamaci a za pár dní budou uloženy do botníku, protože tuto zimu už je nevyužiju. Boty neměly jakost při převzetí a rozlepení poloviny podrážky nepovažuji za nepodstatnou vadu (opravovaná věc není nikdy jako nová).
Opravené boty mi nedorazily, dostala jsem jen strohou informaci, že záruční doba se prodlužuje o 14 dní, po které byly v opravě.
Termín pro vyřízení reklamace je 17.2.2017, znamená to, že boty musí být do té doby eshopem odeslány, nebo musí být doručeny?
Polokozačky LASOCKI - RST-KALA-04 Černá
Požaduji vrátit peněžní prostředky
|
Tweet |
V případě uznané reklamace má spotřebitel dle občanského zákoníku primárně právo na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze požadovat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, je spotřebitel oprávněn od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Lhůta začíná běžet den po uplatnění reklamace a připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Toto vyplývá z ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále rovněž "ZOS") a ustanovení § 506 a § 607 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Pokud je reklamace vyřizována na dálku vůči nepřítomné osobě dle § 570 občanského zákoníku, formou poštovní přepravy, musí být do konce lhůty pro vyřízení reklamace spotřebiteli umožněno s reklamovanou věcí disponovat, to znamená, že musí být buď zboží doručeno, nebo dána možnost si jej vyzvednout na poště.
Reklamace se považuje za vyřízenou v okamžiku, kdy o tom prodejce prokazatelným způsobem spotřebitele informuje. Pokud to neudělá, jakoby ji nevyřídil. Spotřebitel však musí poskytnou ke splnění povinnosti prodejce součinnost spočívající ve sdělení kontaktních údajů. Jakmile je reklamace vyřízena (opravou, výměnou, popř. jejím zamítnutím), je spotřebitel povinen si své zboží vyzvednout.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučujeme též spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.